1 צפייה בגלריה
בוצ'ה שאחרי הטבח
בוצ'ה שאחרי הטבח
ההריסות בבוצ'ה
(צילום: זיו קורן)
רק שלוש ורבע שעות טיסה מפרידות בין ישראל לאוקראינה. מאיראן לישראל, אילו ניתן היה לטוס - שעתיים וקצת, ולסוריה עוד פחות. הרבה פחות. העולם שתק נוכח מעשי הזוועה שחולל בשנים האחרונות בסוריה הרודן בשאר אסד בבני עמו. כאן, בגבולנו הצפוני, מרחק של כלום מהכינרת, ובהיותה פטרוניתו של ארגון הטרור חיזבאללה, התנהלו לאורך שנים ועל ידי מספר ראשי ממשלה שלנו, מגעים להשגת הסכם שלום בין ישראל ובין סוריה תמורת ויתור על רמת הגולן. איזה קוצר ראות.
אולי לא מדויק לומר שהעולם שתק. חלק ממדינות אירופה קיבלו אליהן פליטים סורים. הפגנת אנושיות מרהיבה. אבל הרבה יותר מזה לא עשו מדינות המערב הקוראות לעצמן דמוקרטיות נאורות נוכח התמונות הנוראות של ההרס, ההרג, הרעב, הצמא הנורא, של מבוגרים וילדים של כל מי שלא בא בטוב בעיניים לאסד, בעוד הוא - רופא עיניים במקצועו, שקיבל חינוך בבריטניה, ואשתו לבושת המותגים, ממשיכים להצטלם כאילו כלום.
אז מה למדנו מזה? שמה שלא נעשה בעצמנו, איש לא יעשה עבורנו. שאם לא נדאג לביטחוננו - אף אחד לא ידאג לנו. וכך תקפה ישראל את הכור הגרעיני בסוריה בספטמבר 2007, ועוד פורסם ב"וושינגטון פוסט" שהתקפנו גם בשנים לאחר מכן יעדים שבהם הסתיר משטר אסד נשק כימי, וגז עצבים קטלני. טוב שכך.
אז מה למדנו מזה? שהעולם הדמוקרטי לעולם לא יבין. וזו הסיבה שהוא רץ עכשיו לחתום על עוד הסכם גרעין עם איראן, זו שמכריזה בגלוי ובקולי קולות שמטרתה להשמיד את ישראל
העולם שותק גם עכשיו נוכח הזוועות המתחוללות באוקראינה, ובעיקר מה שנחשף ביממה האחרונה בבוצ'ה שבפרברי קייב. תמונות קשות של קבר ענק שאליו נזרקו מאות גופות של גברים, נשים וילדים, חלקם כפותים, גופות בכל פינת רחוב, ולפי הדיווחים מאוקראינה, נשים נאנסו, אנשים עברו עינויים לפני שנרצחו ועוד זוועות שהדעת לא תופסת. ובמריופול, העיר במצור כבר כחודש. משבר הומניטרי אדיר. רוב העיר נהרסה. אין מזון, מים, תרופות, והרוסים מונעים ממשלחות של הצלב האדום מלהגיע ולהושיט סיוע.
אולי לא מדויק להגיד שהעולם שותק. ארה"ב הובילה סנקציות כלכליות של הדמוקרטיות המערביות, חסרות תקדים, יש לומר, נגד רוסיה. לאור מה שמתגלה עכשיו, יש הקוראים להטיל עוד סנקציות. איזה גיבורים. ממש הבהילו את ולדימיר פוטין והוא הסיג את כוחותיו.
אז מה למדנו מזה? שהעולם הדמוקרטי לעולם לא יבין. וזו הסיבה שהוא רץ עכשיו לחתום על עוד הסכם גרעין עם איראן, זו שמכריזה בגלוי ובקולי קולות שמטרתה להשמיד את ישראל. היא אינה היחידה. אבל לה יש דרך קצרה למדי להשגת גרעין שעלול לאיים על מדינת ישראל באופן ממשי.
לימור לבנתלימור לבנתצילום: אוהד צויגנברג
וזו הסיבה שארה"ב מבקשת עכשיו להוציא את "משמרות המהפכה", זרוע טרור איראנית, שהיא עצמה הכריזה עליה כעל ארגון טרור ב-2019, מרשימת ארגוני הטרור. העולם ישתוק גם אם נותקף על ידי משמרות המהפכה, או ישירות על ידי איראן, ולכן אין לנו אלא לסמוך רק, ואך ורק, על עצמנו.
אין שום מקום להשוואה לשואה שבה הושמדו שישה מיליון מבני עמנו. אבל חובה וצריך לזכור, שאז, במשך שנים ארוכות, העולם שתק. מזה כן למדנו.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com