מוחמד עמאש (19) ורשא עמאש (28) נרצחו בחצר ביתם אחרי חצות (שבת) בג'סר א-זרקא. כמה שעות לפני כן נורה למוות זיאד פהמי טהא, גבר כבן 40 ממחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים, שככל הנראה נפגע מירי תועה בעת שניסה להפריד בין משתתפי קטטה ולהרגיע את הרוחות.
5 צפייה בגלריה
מוחמד ורשא עמאש שנרצחו בג'סר א-זרקא
מוחמד ורשא עמאש שנרצחו בג'סר א-זרקא
מוחמד ורשא עמאש שנרצחו בג'סר א-זרקא
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'סר א-זרקא
זירת הרצח בג'סר א-זרקא
הזירה בג'סר א-זרקא
(צילום: דוברות המשטרה)
שני הצעירים - קרובי משפחה ושכנים - היו במסיבת אירוסים של משפחתם, וכששבו לביתם וחילקו ממתקים לקרוביהם - הגיעו למקום חמושים שפתחו בירי שהביא למותם. כוחות המשטרה שהוזעקו לזירה סרקו אחר החשודים שנמלטו מהמקום, ובזמן החיפושים המשיכו להישמע יריות ברחבי האזור.
בעקבות הרצח התקיימה הערכת מצב מיוחדת במרחב מנשה במשטרה, בהשתתפות מפקד מרחב מנשה ניצב-משנה שלומי בן שושן וסגן מפקד מחוז חוף תת-ניצב דוד בואני. בתום הערכת המצב נקבעו פעולות לביצוע לצד תגבור הכוחות בכפר, והחקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה.
מפקד המרחב נצ"מ שלומי בן שושן אמר: "מדובר באירוע רצח טרגי שפקד את ג'סר א-זרקא. אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו בחקירת נסיבות הארוע במטרה לאתר את החשודים ולמנוע ממקרים כאלה להשנות, נמשיך לפעול במטרה למנוע ולסכל את אלו המסכנים את הציבור ופוגעים בחיי אדם".
5 צפייה בגלריה
הערכת המצב במשטרה לאחר הרצח בג'סר א-זרקא
הערכת המצב במשטרה לאחר הרצח בג'סר א-זרקא
הערכת המצב במשטרה לאחר הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
ראש מועצת ג'סר א-זרקא מוראד עמאש, שהגיע לזירת הרצח, סיפר ל-ynet: "שוב פעם שפיכות דמים בכל החברה הערבית. אחרי כמה שבועות של שקט יחסי מאז הרצח האחרון - לא חלמנו שמנוולים יגיעו לכאן, יכנסו לחצר בית של אנשים שישבו בשלווה אחרי מסיבה משפחתית וירצחו אותם בדם קר. כל היישוב כואב, עצוב לנו. צריך לתגבר כאן את כוחות המשטרה ולחקור את האירוע הזה".
עמאש סיפר כי שני הצעירים חזרו ממסיבת אירוסין בשכונה אחרת. "הם סיימו את המסיבה והגיעו לכאן, לשבת בנחת ובבטחה בידיעה שאף אחד לא יכנס להם לבית, אבל לצערנו המנוולים לא יודעים את הגבולות. זאת הדרך של הרוצחים המתועבים. הם מבצעים את זממם, רוצחים כל מה שבא בדרך, ואין להם גבולות. גם אחרי שהם ברחו הם המשיכו לירות באוויר".
כמה שעות קודם נורה למוות זיאד פהמי טהא. במשטרה מסרו אתמול כי פתחו בחקירה בעקבות הירי, וציינו שהשוטרים פעלו לאתר את הזירה עצמה וחשודים במעשה.
שני מקרי הרצח אמש והלילה הגיעו בעיצומה של מכת הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, וכעת עומד מניין קורבנות מקרי הרצח במגזר על 132. מתחילת החודש נרצחו 21 בני אדם במגזר.
5 צפייה בגלריה
פהמי טהא
פהמי טהא
זיאד פהמי טהא שנורה למוות בשועפט
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשועפט
זירת האירוע בשועפט
זירת האירוע בשועפט
בימים האחרונים נרשמו כבר חמישה מקרי רצח במגזר הערבי: שלשום נורו למוות שני פלסטינים, בני הדודים אקצא סעאדה ופאיק ספדי, בכניסה לכפר ברא שליד כפר קאסם. בכפר קאסם עצמו נורה למוות בלילה שבין רביעי לחמישי גבר בן 32, גם הוא פלסטיני.
בחמישי בבוקר נורה למוות גם סלאח אבו חיט, תושב חיפה בן 64, ברכבו ברחוב הנביאים המרכזי שבחיפה - כחודשיים לאחר שבתו חנאן, אם לילד בן 5, נרצחה באורח דומה כשחנתה ליד ביתה ברחוב אחד העם הסמוך. על פי ההערכות הרצח הוא חלק מהסכסוך האכזרי בין משפחות הפשע בכרי וחרירי.
רצח נוסף, שישי בתוך יומיים, התרחש בחברה היהודית: שלומי ביטון (49), אב לארבעה ילדים ואחיינו של ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, נדקר למוות שלשום בכניסה למכולת באשדוד. על פי החשד, המניע לרצח הוא ויכוח בין ביטון לבין בעל המכולת החשוד במעשה, יונתן בר (57), בעל עבר פלילי בתחום האלימות.
פורסם לראשונה: 23:59, 21.07.23