ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) תקף היום (ה') בריאיון לאולפן ynet את התנהלות הקואליציה: "העדיפו לנהל דיון של שמונה שעות בכנסת על חוק הג'ובים - במקום להעביר חוקים חשובים אחרים שהיו יכולים לעלות בתחילת הלילה".
הוא עקץ את החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לשנות את תנאי הסף לסבסוד מעונות היום, שתשפיע על משפחות חרדיות שבהן האב לומד בישיבה ואינו עובד, ושעד היום היו זכאיות לסבסוד המעונות מצד המדינה: "אחרי שהרחיבו את החוק הנורבגי והשיגו לעצמם עוד מאות מיליוני שקלים לחברים, עכשיו באמת חייבים לקצץ לחרדים כי אין ברירה - לא נשאר כסף".
רוטמן הוסיף לתקוף: "כל מי שבאופוזיציה יחגוג כשהממשלה הרעה הזאת תיפול. כשהיא מפסידה בהצבעה, האופוזיציה שמחה - זה לא קשור לשאלה על תוכן ההצבעה או כל נושא אחר. אני מציע לבדוק ביומני הנוכחות של הכנסת מי נעדר דווקא מההצבעה על החוק לפיצול הליכוד. יעניין אותי לדעת מה שולם לבל"ד כדי שחבר כנסת שלה ייעדר".
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
"שיקרו לגבי זכות השיבה". ח"כ רוטמן
(צילום: משה מזרחי)
הוא התבטא בחריפות גם בנושא חוק האזרחות. "דבר מזעזע התרחש במדינת ישראל. ראשית אני מציע ליו"ר יש עתיד, גם לשר שטרן שהתראיין פה קודם, להיסגר על עצמם. לפיד מציג עמדות שונות כלפי חוץ ובישיבות סיעה. הבלבול אצלו משתרש למטה.
האירוע מאוד פשוט", המשיך רוטמן, "הם היו מנצחים בהצבעה אם היו מביאים את החוק כמו שהם הבטיחו בשבועות האחרונים. איילת שקד אמרה שהוא 'יעבור ככתבו וכלשונו'. גם ח"כ שיקלי היה מצביע בעד אם זה היה כך. לפני הצמצום שלו שקד אמרה שהיא תאשר עוד 1,600 משפחות, ח"כ עיסאווי פריג' אמר 'זה לא 1,600, אלא 3,000'. אנחנו יודעים את האמת, זו בדיקה פרטנית של 8,000 משפחות, נגיע לעשרות אלפים".
לדבריו, "הם שיקרו במצח נחושה מעל בימת הכנסת בנוגע לדבר הכי בסיסי במדינת ישראל שהוא זכות השיבה. הם ניסו לרמות את הימין וניסו לרמות את עצמם".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד
"הפקרות ביטחונית בשביל ג'וב". רוטמן על בנט ושקד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ רוטמן טען כי "השקר נחשף, אנחנו חשפנו אותו", והסביר: "אם היינו מעבירים את החוק ונותנים להם צ'ק פתוח לשנה, במהלך השנה הזאת בכל הצבעה במליאה הם היו סוחרים בזכות השיבה. זה היה נעשה מתחת לרדאר ולא היינו רואים מה קורה. כשיושב עם האצבע בסכר אדם שלא רוצה זכות שיבה, הוא עוצר את הכול. כשמי שמחזיק את האצבע הזאת הם רע"מ ואבתיסאם מראענה, הם מוציאים את האצבע והכל קורס.
"אתם רוצים הצבעה אידיאולוגית? רוצים שיתוף פעולה? יש דרך לעשות את זה", הוא המשיך, לא בדרך של 'אנחנו נעלה משהו להצבעה לפנות בוקר בלי לעדכן אף אחד ואתם תהיו החיילים שלנו'. אני לא חתמתי על הסכם קואליציוני עם 'תומכי טרור', ואני בטח לא אשעבד את האצבע שלי להסכם שאיילת שקד המופקרת הזאת חתמה איתם".
לאחר שביקר רוטמן להבהיר את האמירה הבוטה, הוא ניסח אותה מחדש: "מופקרת ביטחונית. אני אחדד ואפילו אגיד את המשפט מחדש - ההפקרות הביטחונית שאיילת שקד נהגה בה, ונתנה את מדינת ישראל לידיים של רע"מ ותומכי טרור נוספים, היממה את כולם במליאה. מכרתם את מדינת ישראל, מכרתם את זכות השיבה, כמה מופקרים אתם יכולים להיות, איילת שקד ונפתלי בנט? והכול בשביל הכיסא, בשביל הג'וב.
"הקואליציה מבוססת על שקרנים, זה לא 'הם משקרים' אלא שקרנים. הם מחליפים גרסאות מהר יותר מעד מאוים במשפט של ראש משפחת פשע, אי אפשר עם זה ואי אפשר לתת להם גיבוי. אנחנו לא ניתן צ'ק פתוח לאנשים שמוכנים לסחור בביטחון מדינת ישראל ובטרור כדי להכניס לפה זכות שיבה בדלת האחורית. בזכות המהלך שקרה השבוע נחשפו הפנים האמיתיות - הם מוכנים למכור את מדינת ישראל בשביל כיסא ובשביל מזבח השנאה לנתניהו".