יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתף היום (שישי) ציוץ שבו הביע אדם תמיכה בשחרורו של רוצח בני משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל. נתניהו הבן שהה היום באולם בזמן נאומו של אביו בכינוס העצרת הכללית של האו"ם.
2 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל. תמיכה מבנו של רה"מ
עמירם בן אוליאל. תמיכה מבנו של רה"מ
עמירם בן אוליאל. תמיכה מבנו של רה"מ
(צילום: יריב כץ)

בציוץ שאותו שיתף נתניהו הבן נכתב: "כל כך פשוט וברור, עקרון מבדל בין מפלצות לבני אדם. לא שמים בן אדם בכלא על סמך הודאה שהוצאה בעינויים. מה כל כך מסובך? ואל תחרטטו אותי עם 'מידע מוכמן', אחרי שתי דקות עינויים אתם תזמרו כל מוכמן שירצו שתזמרו".
הסערה סביב בן אוליאל פרצה בימים האחרונים, אחרי שח"כ לימור סון הר מלך השתתפה ביום שני האחרון באירוע השקת הקמפיין עבור "מטה צדק לעמירם", שם הציגה אותו כ"צדיק וקדוש". היא גם זו שהחתימה 14 חברי כנסת על מכתב לראש השב"כ בבקשה לשפר את תנאי כליאתו של בן אוליאל. לטובת בן אוליאל גויסו יותר ממיליון שקלים - אף שהורשע בשתי ערכאות ברצח שלושה מבני המשפחה מדומא.
בן אוליאל הורשע כאמור ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. בן אוליאל הודה בעבר ברצח במהלך חקירתו, ואף שחזר את המעשה. תחילה, הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד ב-2020, ובחודש ספטמבר באותה השנה נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר. בהמשך ערער בן אוליאל על הרשעתו ברצח, אך בית המשפט העליון דחה את הערעור פה אחד.
2 צפייה בגלריה
שרה ויאיר נתניהו בעצרת האו"ם
שרה ויאיר נתניהו בעצרת האו"ם
יאיר נתניהו ביציע באו"ם
(צילום: איתמר אייכנר)
מטרתם של אנשי "צדק לעמירם" הוא להטיל דופי בהליך הרשעתו של בן אוליאל. לצורך כך הם החלו בקמפיין שנפתח בכנס מיוחד שנערך ביום שני בירושלים, שבו השתתפו מאות פעילים. מאחורי הכנס עומד מטה "צדק לעמירם", ומטרתו הייתה גיוס הציבור לפעולה למען עשיית משפט צדק עימו והקלה בתנאי מאסרו.
בן אוליאל, נזכיר, שתק בחקירתו במשך יותר משבועיים. במקביל, חוקרי שב"כ ביקשו וקיבלו אישור לעשות שימוש ב"חקירות צורך" (חקירות בעינויים). בן אוליאל נחקר בעינויים והודה בביצוע בפיגוע בדומא. בהמשך, הוא חזר על הודאתו גם כשנחקר ללא עינויים, והודה גם פעם שלישית בפני חוקרי המשטרה. אחרי שהודה בפעם השלישית נלקח בן אוליאל לדומא בליווי חוקרי שב"כ ומשטרה לשחזור. אחרי השחזור חוקרי שב"כ היו בטוחים שלא פעל לבדו והוא נחקר שוב בעינויים, אך החקירות הללו לא הביאו לתוצאות.