פלסטינים ומתנחלים יידו אבנים הערב (שני) על כביש בכפר חווארה שמדרום לשכם, לאחר שלטענת המתנחלים, הפלסטינים החלו להשליך אבנים על רכבים ישראליים שנסעו על הכביש. כוחות יס"מ הגיעו למקום, סגרו את הכביש לתנועה, ביצעו מעצרים של מתנחלים ופלסטינים - ולבסוף פיזרו את המתעמתים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי שישה פלסטינים נפצעו בעימותים, כולם במצב יציב.
בסך הכול נעצרו חמישה מתנחלים ועשרה פלסטינים. כמו כן, הוצתו רכב ומשאית פלסטיניים, ככל הנראה על ידי מתנחלים. לפי דיווחים פלסטיניים, ההצתה באה כנקמה על יידוי האבנים.
שלשום, שני לוחמי צה"ל נפצעו בחווארה מירי של רכב חולף, שנמלט מהזירה. כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו למקום, פתחו במצוד נרחב אחרי המחבל וסגרו את הכניסות הדרומיות לשכם. שני הפצועים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, משם נמסר כי מצבם מוגדר בינוני - לאחר שבתחילה מצבו של אחד מהם הוגדר קשה.
3 צפייה בגלריה
כלי רכב ישראלים שנפגעו מיידוי אבנים של מחבלים פלסטינים בחווארה
כלי רכב ישראלים שנפגעו מיידוי אבנים של מחבלים פלסטינים בחווארה
כלי רכב ישראלי שנפגע מיידוי אבנים פלסטינים בחווארה, הערב
3 צפייה בגלריה
לפי דיווחי הסהר האדום 5 פצועים בגז פלפל בחווארה
לפי דיווחי הסהר האדום 5 פצועים בגז פלפל בחווארה
רכב פלסטיני שהוצת בחווארה, ככל הנראה ע"י מתנחלים

כמה שעות אחרי הפיגוע, יותר מ-100 מתנחלים הפגינו בצומת יצהר וניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה והצבא במקום. כוחות יס"מ ומג"ב פעלו מולם. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לאחר הפיגוע כי "חיילי צה"ל ומתיישבי יו"ש נוסעים בכבישים מוכי טרור, במיוחד בחווארה, והגיע הזמן לעשות סדר בכפר, להציב מחסומים קבועים, לסגור החנויות שמהוות סיכון ביטחוני ולהשליט סדר - הכתובת על הקיר".
שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', מסר: "אסור לקבל את המצב הזה שהופך לשגרה, אסור לאפשר לחווארה, ציר מרכזי שאלפי יהודים עוברים בו מדי יום, להפוך למוצב קדמי של הטרור. כשאנחנו תחת אש חייבים לפעול ולנקוט בצעדים משמעותיים, ואנחנו נעמוד על כך".
הפיגוע במוצאי שבת הוא פיגוע הירי השלישי בחווארה בתוך חודש. ביום ראשון האחרון נפצע באורח בינוני דיוויד שטרן (41), תושב איתמר ואזרח אמריקני, בפיגוע בכפר הפלסטיני. שטרן הצליח להשיב אש ולפגוע במחבל, שנתקל ככל הנראה במעצור.

3 צפייה בגלריה
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל

כתוצאה מהירי של הפצוע ושל לוחמי צה"ל שהיו במקום, המחבל נפגע. הוא הצליח להימלט רגלית מהמקום, ובהמשך נתפס על-ידי גששים מחטמ"ר שומרון, שמצאו אותו באחד הבניינים בחוארה. הנשק שבו השתמש, מסוג קרלו, נתפס והוחרם. שמו של המחבל הוא לית נסאר (28), והוא תושב הכפר מאדמא בשומרון.
לפני חודש נרצחו האחים הלל (22) ויגל (20) יניב מהר ברכה בפיגוע ירי בחווארה. המחבל נצמד לחלון הרכב שבו נסעו האחים - וירה לעברם באקדח מטווח אפס. שעות לאחר הפיגוע החלו התפרעויות רחבות היקף בחווארה שכללו שריפת בתים ורכבים על ידי מתנחלים. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים. שבוע וחצי לאחר הפיגוע חוסל במחנה הפליטים ג'נין המחבל, עבד אל-פתח חרושה (49), איש חמאס משכם.