2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בלשכתו שוחחו עם גורמים בהסתדרות בנוגע לשביתה. נתניהו
(צילום: לע''מ)

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה בקשר שלשום (שני) עם גורמים מטעם ההסתדרות בנוגע לשביתה הכללית במשק שעליה הכריז יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד - לפני שרה"מ הודיע על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, יממה לאחר שפיטר את שר הביטחון יואב גלנט שקרא בעצמו לעשות זאת. כך פורסם אמש בחדשות "כאן".
על פי הדיווח, יועצו של נתניהו שוחח עם גורמים בהסתדרות בנוגע לשעת מסיבת העיתונאים, וכן בנוגע לתוכן שלה ולמסרים. בליכוד הכחישו את הדברים.
במקביל, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן, שהודיע שלשום על עצירת ההמראות מנמל התעופה בן גוריון כחלק מהשבתת המשק בעקבות פיטורי גלנט, אמר לחדשות "כאן" שהשביתה בנתב"ג הייתה לא חוקית. "הייתי חייב לכבד את יו"ר ההסתדרות", הוא אמר. "אם הייתי יודע שזה יימשך הרבה זמן, הייתי מצמצמם את זה לשעה-שעה וחצי. אני הבנתי שזה יהיה שעה-שעה וחצי. חיכינו למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, שלא הייתה".
ארנון בר דוד במסיבת עיתונאים נגד חקיקת המהפכה המשפטית, יום שני
(צילום: בראל אפרים)

2 צפייה בגלריה
פנחס עידן
פנחס עידן
"השביתה בנתב"ג הייתה לא חוקית". יו"ר ועדת עובדי רשות שדות התעופה
במסיבת העיתונאים שכינס שלשום, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע כי במשק "דואגים לגורל עם ישראל", והציב לנתניהו אולטימטום: "אם אתה לא מודיע היום שאתה חוזר בך מהפיטורים של שר הביטחון גלנט ומהחקיקה, אנחנו מתחילים בשביתה". באותה מסיבת עיתונאים יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן הודיע כי "עוצרים את כל ההמראות".
בסופו של דבר, השביתה בוטלה בעקבות הצהרת נתניהו כי הוא משהה את החקיקה, ובר דוד בירך אותו "על הבחירה באחדות העם". לדבריו, "בעקבות הודעת ראש הממשלה אני מודיע כי תופסק השביתה במשק, עליה הכרזתי הבוקר. אני מודה לכל השותפים למהלך: ראשי המשק ונציגי המעסיקים, ראשי הוועדים, העובדות והעובדים, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדי ההסתדרות. יחד נחזיר את מדינת ישראל לדרך הנכונה".