2 צפייה בגלריה
תחנות דלק בטהרן
תחנות דלק בטהרן
תחנות דלק בטהרן
(צילום: EPA)
מישהו החליט להציק לאיראנים, לשרוט, להכאיב ולא להישאר אדיש למהלכים האחרונים שהיא מבצעת במרחב. כך צריך לראות את מתקפת הסייבר שבוצעה היום (שלישי) ברחבי המדינה.
כנראה שהאחראים למתקפת הסייבר לא מתכוונים להסתפק בתקיפות האוויריות בסוריה ובמקומות נוספים נגד יעדים איראניים, ובעיקר לא להמתין עד שהאמריקנים יגיעו לסיכומים בעניין הגרעין - כשבו בזמן איראן מנסה להעמיק את אחיזתה בעיראק ובתימן.
איראן הודיעה באופן רשמי על מתקפת סייבר נרחבת שגרמה לשיבושים בתחנות הדלק ברחבי המדינה. גורמים בטהרן החלו להאשים את ישראל בפעולה, ואם כך הדבר - מדובר במבצע תודעתי מרשים שבו אירעה תקלה בתחנות דלק, שמנעה מכירת דלק לנהגים. הפעולה נועדה לגרום להתמרמרות האזרחים מול השלטון, והיא התרחשה ביום שבו מפקד משמרות המהפכה אמר כי "עשינו התקדמות אדירה בתחום הגנת המידע והסייבר, וצפויים לנו הישגים אדירים נוספים בתחום מלחמת המידע".
2 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר על הרכבת באיראן
מתקפת סייבר על הרכבת באיראן
מתקפת הסייבר על הרכבות באיראן
על מסכי משאבות הדלק הופיע המספר 64411, שהוא מספר הטלפון של לשכת המנהיג העליון, עלי חמינאי. לפני כמה חודשים הופיע המספר על לוחות אלקטרוניים בתחנות רכבת, במתקפת סייבר קודמת נגד תשתיות באיראן. ביתר הכיתובים צוין "חמינאי איפה הדלק שלנו", ברמיזה די ברורה לסיוע שאיראן מספקת ללבנון. ביולי האחרון נעשה שימוש במספר "64411" במתקפה על מערכת הרכבות של איראן.
בעבר האשימה איראן את ישראל במספר תקיפות סייבר כולל בנמל הימי בבנדר עבאס. ישראל לא נטלה אחריות, אבל חלק מהתקיפות היו מוצלחות וחלקן פחות. לפי פרסומים בארצות הברית, התקיפה הזו בוצעה כתגובה לתקיפה המיוחסת לאיראן נגד תשתיות מים בישראל.
בשנים האחרונות ספגה הרפובליקה האסלאמית שורה של מתקפות סייבר שפגעו בתשתיות חיוניות שלה – ממערכת הרכבות ועד מתקני מים – וגם בתוכנית גרעין. באוגוסט האחרון פרצו האקרים למצלמות האבטחה של כלא אווין הידוע לשמצה שבו מוחזקים אסירים פוליטיים, והקליטו והדליפו את המתחולל בו.