3 צפייה בגלריה
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ, מוטי קמחי, קובי קואנקס)
פחות משבועיים לסגירת הרשימות לבחירות הקרובות, גוברת הדאגה ביש עתיד מאובדן קולות בגוש המרכז-שמאל, אם לא יהיה איחוד בין מפלגת העבודה למרצ. ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, צפוי להגביר השבוע את המאמצים כדי לשכנע את יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, להתאחד עם מרצ, למרות התנגדותה הנחרצת של מיכאלי לרעיון.
בסביבת לפיד אמרו אמש (שבת) שהוא מתכוון לקיים פגישה ראשונה עם מיכאלי, כדי לשכנע אותה להתאחד עם מרצ. לפיד מעריך שהוא יוכל לשכנע אותה, בין היתר באמצעות הבטחה לשריון של מועמד מכל רשימה ברשימת יש עתיד לכנסת, כפי שעשה נתניהו במערכת הבחירות הקודמת עם מועמד של הציונות הדתית. "לפיד יעשה כל מה שנדרש כדי לאחד את הגוש", אמר מקורב לו. "למרות הטענות של מיכאלי נגד איחוד - אנחנו רואים ירידה של העבודה בסקרים משבעה מנדטים שיש להם היום, לחמישה".

3 צפייה בגלריה
תוצאות הפריימריז בעבודה
תוצאות הפריימריז בעבודה
"האיחוד הזה נוסה ונכשל". הכרזת התוצאות בפריימריז בעבודה
(צילום: יריב כץ)
"אני משוכנעת שנכון שהעבודה ומרצ ירוצו בנפרד", אמרה מיכאלי בסוף השבוע. "לא מדובר כאן בגחמה, ביהירות, באטימות או בכל אחד מהדברים האחרים שהואשמתי בהם. מדובר בהבנה שהתקבלה מתוך מחויבות אדירה ואחריות לגוש השינוי. החלטה שהתגבשה לאחר שהנושא נבדק בסקרי עומק, מחקרים ונתונים ברורים וחד־משמעיים".
מיכאלי טוענת שהאיחוד מחליש את כוחו של הגוש במקום לחזק אותו. "האיחוד הזה נוסה ונכשל כישלון חרוץ בעבר", אמרה. "גם בבחירות בסבב השני וגם בבחירות בסבב השלישי - העבודה ומרצ רצו יחדיו ובתוצאה הסופית האיחוד ריסק אותנו לשבעה מנדטים והעלה חזרה את נתניהו לשלטון. רק בבחירות האחרונות, לאחר שנבחרתי לראשות המפלגה, רצנו בנפרד, הכפלנו את כוחנו במצטבר ל-13 מנדטים וסוף סוף הובלנו, יחד עם שותפינו לקואליציה, להקמת ממשלת שינוי".
3 צפייה בגלריה
הכרזת תוצאות פריימריז מרצ
הכרזת תוצאות פריימריז מרצ
"מרצ בטוחה, הפחד שלנו - מנפילה של העבודה". הכרזת תוצאות הפריימריז במפלגה
(צילום: יריב כץ)
בשיחות סגורות עקצה אתמול מיכאלי: "היינו מאוד שמחות אם במקום להתעסק באיחוד שלא יהיה – שיתעסק בלקדם איתנו תחבורה ציבורית בשבת מאחר ורוב הציבור רוצה אותה".
מי שממתינה בצד להתפתחויות בין יש עתיד למפלגת העבודה היא יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שתומכת באיחוד. בשיחות סגורות עוקצת גלאון: "יכול להיות שהאינטרס של מפלגת העבודה לאיחוד יהיה גדול יותר משלנו, בגלל המצב שלה בסקרים". מקורב לגלאון אמר: "אנחנו לא קוראים לאיחוד מחשש שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה, כי מרצ בטוחה. הפחד שלנו הוא מנפילה של מפלגת העבודה ואובדן קולות לגוש, מה שיביא בהכרח להקמת ממשלת בן גביר, אמסלם, נתניהו".