בית משפט השלום בפתח תקווה גזר שנה וחצי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בסך 5,000 שקלים לכל קטין על הסייעת ילנה סטרובינסקי מפתח תקווה שהורשעה בתקיפת תינוקות ופעוטות בפעוטון "מאשה והדב" בעיר. סטרובינסקי הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון.
בכתב האישום המקורי נכתב בין היתר כי סטרובינסקי, בת 35, החזיקה בכוח בזרועם של התינוקות בפעוטון, הטיחה אותם בחוזקה על הרצפה, דחפה אותם והניחה שמיכות על ראשם וגופם, תוך שהיא מקשה עליהם לנשום. מדובר בפעוטון שבו נחנקה למוות התינוקת יסמין וינטה. סייעת אחרת, אינה סקיבנקו, הורשעה במותה של יסמין וינטה ונגזרו עליה 17 שנות מאסר.
בגזר הדין קבעה השופטת אליאנא דניאלי כי "האלימות נגד הילדים נעשתה ללא כל סיבה. אין במעשיה רוך או כל חמלה. היא הרימה קטינים כאילו היו בובה. הסרטונים מלמדים שהיא השתמשה בכוחה מול חוסר האונים שלהם. מעשיה אמנם לא הותירו סימנים פיזיים בקטינים אך הם גרמו לצלקות נפשיות".
4 צפייה בגלריה
גזר דין לילנה סטרובינסקי
גזר דין לילנה סטרובינסקי
ילנה סטרובינסקי בהקראת גזר הדין
(צילום: מוטי קמחי)
גורמים בפרקליטות אמרו על גזר הדין: "היה ראוי שבית המשפט יטיל על הסייעת ילנה סטרובינסקי עונש משמעותי של 3 שנות מאסר, שישקף את חומרת המעשים שביצעה בפעוטות. המעשים בגינם הורשעה סטרובינסקי אינם קשורים לאותו מקרה מוות טראגי של יסמין וינטה, אבל העובדה שהתרחשו באותו הגן מעידה רבות על שנעשה בין כתליו".
בפרקליטות טענו כי לאור העובדה שאנו עדים שוב ושוב למקרים בהם צוותים בגני ילדים פוגעים בפעוטות, ראוי היה להעביר מסר של החמרה בענישה, במטרה לייצר הרתעה שייתכן ותמנע את המקרים הבאים. בהקשר הזה ציינו כי לכל הפחות בית המשפט לא הסתפק רק בעונש עבודות שירות כפי שדרשה ההגנה. בפרקליטות ציינו כי גזר הדין יילמד ולאחר מכן תישקל עמדתם.
בשלב הטיעונים לעונש העידה אמה של הפעוטה ג' בבכי: "הבת שלי הייתה בת חצי שנה והיא פגעה בה פיזית ונפשית. הילדה הייתה ילדה טובה, לא הייתה סיבה שהיא תתעלל בה ככה. היא עשתה את זה באופן שיטתי באכזריות. עזבתי את העבודה ועד היום היא ישנה איתי במיטה והיא כבר בת 5 וחצי. לא מוכנה לבייביסיטר, לא מוכנה שיהיו זרים בבית שלי. מאוד קשה לנו".
אמו של הפעוט ו' העידה בבכי "הזמן לא מרפא. לנו בתור הורים מאוד קשה. אני לא סומכת על עצמי בתור הורה, זה מאוד ערער אותי. אני לא סומכת על אנשים. זה צילק אותי, אי אפשר לשכוח וזה לא עובר. עוברים עליי לילות של סיוטים. צריך לתת עונש כמה שניתן כדי למנוע התעללות בילדים".
4 צפייה בגלריה
ההורים בגן בהכרעת הדין לסייעת
ההורים בגן בהכרעת הדין לסייעת
"אי אפשר לשכוח". הורי הפעוטות בגן בהכרעת הדין לסייעת
(צילום: מוטי קמחי)
הפרקליטות ביקשה לגזור על הנאשמת 36 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי להורים. סנגורה של הנאשמת ביקש להסתפק בגזירת עונש מידתי על מרשתו של עבודות שירות ופיצוי מינימלי מפני שמרשתו עובדת בניקיון והיא קשת יום.
הנאשמת העידה "עברו כמעט 4 שנים ואין יום שאני לא חושבת עליהם. קשה לי לשמוע שאומרים שחזרתי לחיים, לא חזרתי לחיים נורמליים. איבדתי את העבודה ואני אוהבת לטפל בילדים. קשה לי להסתכל בעיני ההורים. הילדים שלי היו בגן. כשכיסיתי ילדים עם השמיכות השארתי להם פתח לאוויר. אני מצאתי את יסמין, עד היום אני רואה אותה בחלומות בלילה. אני מבקשת סליחה מהילדים ומההורים. זה יישאר איתי לכל החיים".
תובעת פרקליטות מחוז מרכז, עו"ד מיטל אילן, טענה בדיון הטיעונים לעונש כי "הנאשמת הורשעה בשלושה אישומים ובריבוי עבירות - 16 אירועים בחמישה קורבנות תינוקות ופעוטות. אנו עדים למקרים נוספים ועדיין אין הרתעה. אני מבקשת מבית המשפט להעביר מסר בענישה מחמירה. מידת הפגיעה בערכים מוגנים היא קשה. הנאשמת פגעה בהם לאורך תקופה ארוכה, כך נהגה בהם לאורך כל היום. הנאשמת היא שמצאה את יסמין וינטה כשהיא ללא רוח חיים לאחר שכוסתה בשמיכה, בזמן שהיא כיסתה פעוטות בשמיכה על כל הגוף במשך עשרות רבות של דקות."
4 צפייה בגלריה
יסמין וינטה הפעוטה
יסמין וינטה הפעוטה
הפעוטה יסמין וינטה ז"ל
4 צפייה בגלריה
מדליקים נרות לזכר יסמין וינטה
מדליקים נרות לזכר יסמין וינטה
מדליקים נרות לזכר יסמין וינטה
(צילום: ליהי אבנרי)
יוליה גיסין, אמא לילדה שהיתה בגן שאף התריעה והתלוננה במשטרה, אמרה: "היום שלה הגיע. אני לא יודעת איך יש לה ילדים. אני מצפה שהיא תקבל עונש חמור. היא ראתה איך הסייעת החברה שלה מחצה למוות את יסמין והיא לא עשתה כלום. גם היא עשתה את אותו דבר אבל למזלה אף ילד לא מת אצלה. איך היא העזה לפגוע ככה בילדים?".
ולדימיר וינטה, אביה של יסמין וינטה ז"ל, שהגיע לדיון ללא גרושתו דורינה שהרשויות לא מאשרות לה לחזור ממולדובה אמר: "אני לא מבין למה הפרקליטות לא האשימה אותה במוות של הילדה שלי? היא היתה בחדר כשיסמין נחנקה למוות והיא לא עשתה כלום. יסמין בכתה כשהיא נמחצה והיא לא מנעה את זה. היא צריכה להירקב בכלא".