70 שוטרים ואזרחים קיבלו אחר הצהריים (שני) עיטורים וציונים לשבח על תפקודם ב-33 אירועים ומבצעים ברחבי הארץ. בטקס שנערך במכללה לשוטרים בבית שמש, קיבל רב-סמל בכיר ו.א (46), ראש משמרת במוקד "במבט 2000" של מחוז ירושלים במשטרה, את צל"ש המפכ"ל על תפקודו בפיגוע שאירע לפני כשנה וחצי ליד גבעת התחמושת בבירה. כמו כן, עיטור האומץ הוענק לרס"מ עמוס בשירי ולמשפחתו של רס"ב אמיר חורי, שוטרי הסיור שנטרלו את המחבל בפיגוע בבני ברק בחודש מרץ האחרון.
3 צפייה בגלריה
רב סמל בכיר ו.א
רב סמל בכיר ו.א
"הבחנתי במחבל עם סכין והבנתי שמדובר באירוע". ו'
(צילום: דובורת המשטרה)
ו' קיבל את הצל"ש על כך שיחד עם שוטר מג"ב נוסף נטרל את המחבל שדקר אזרח וחייל ופצע אותם באורח בינוני בפיגוע ב-24 במאי 2021 סמוך למטה הארצי של המשטרה בירושלים. בריאיון ראשון מאז הפיגוע, סיפר ו' על מה שהתרחש באותו יום. "הייתי בדרך למשמרת מבית השוטר לכיוון גבעת התחמושת, עמדתי שם וחיכיתי לרכבת. מטרים ממני עמדו עוד חייל ואנשים נוספים שחיכו לרכבת. כשהרכבת הגיעה והדלתות נפתחו, שמעתי צעקה ומן קללה של החייל ואני רואה אותו דוחף מישהו אחורה.
"הסתכלתי לכיוונו, בהתחלה חשבתי שהוא צוחק עם חבר שלו, אבל אז הבחנתי במחבל עם סכין והבנתי שמדובר באירוע", אמר ו'. "המחבל הסתכל לכיווני, חייך והתחיל לרוץ. קראתי לו לעצור בערבית ובעברית והוא התעלם. מג"בניק שרץ יחד איתי לכיוונו ירה באוויר והוא לא עצר. עשינו נוהל מעצר חשוד מלא והוא לא הגיב וגם היה עם תיק חשוד על הגב ועשה תנועות חשודות בידיים שלו. חששנו שיש לו מטען בתיק וכשהוא הסתובב לעברנו חשבנו שהוא עומד להתפוצץ עלינו וירינו לעברו. צעקתי לכולם שאף אחד לא יתקרב כי התיק היה חשוד, סגרתי את הזירה".

3 צפייה בגלריה
פיגוע דקירה בירושלים
פיגוע דקירה בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים, מאי 2021
(צילום: AFP)
ו' משרת במשטרה כבר 21 שנה והוא השלישי במשפחתו שמקבל צל"ש. "אני מגיע ממשפחה שמחוברת למדינה ולמשטרה", הוא אמר. "אחי חיסל מחבל ב-1992 בשער האשפות ואח נוסף עבר פיגוע וחיסל מחבל לפני 16 שנה בבאקה אל-גרבייה".
לדבריו, כשהבחין במחבל לפני כשנה וחצי, "באותם רגעים לא חשבתי על המשפחה ועל הילדים אלא על התפקיד שלי למנוע את העבירה ולעצור את הסכנה. מלמדים אותנו לחתור למגע ונחישות והכול התכנס באותם רגעים. הצל"ש שאני מקבל היום ממלא אותי בסיפוק ואושר, אני מתרגש וגאה. הצל"ש הזה מגיע באמת לאשתי ולא לי, שסופגת את השירות הקשה שלי כשאני לא נמצא ארבעה ימים בבית בשבוע. היא בזמן אמת תמכה בי וחיזקה אותי ומממשיכה עד היום".

3 צפייה בגלריה
שוטר הציל נהג שנפל עם רכבו לנחל עדה
שוטר הציל נהג שנפל עם רכבו לנחל עדה
החילוץ מהנחל, בחורף שעבר
(צילום: דוברות המשטרה )
גם שרון בוחבוט, שוטר מתחנת חדרה, קיבל אחר הצהריים צל"ש לאחר שסיכן את חייו והציל נהג שנפל לנחל עדה בחורף שעבר. בוחבוט סיפר על המקרה: "התקבל דיווח במוקד 100 על אדם שנפל עם רכבו לנחל עדה. שמעתי את הדיווח, נסעתי לכיוון. בהיכרותי את השטח ידעתי לאן להגיע. המוקד שלח לנהג את תוכנת 'המאתר' וכך יכולנו לאתר אותו באמצעים טכנולוגיים ועל פי ידע אישי".
בוחבוט הוסיף כי "כשהגעתי למקום קפצתי מיד למים ושחיתי לרכב. כשהגעתי אליו הבחנתי באדם במצוקה ללא מקום נוסף לאוויר ברכב. היה רק כיס אוויר קטן בין גג הרכב לחלון. המים לחצו על הדלת, הצלחתי בכוח רב לפתוח אותה, היה מאוד קשה לפתוח. הצלחתי לתקשר איתו. הבנתי שהוא פצוע ברגליו, מותש, היה מאוד קר והוא רעד. הצלחתי למשוך אותו ממושב הנהג ולהעלות אותו לגג הרכב. לאחר שהיה בטוח על גג הרכב, קשרתי את עצמי לרכב ששקע במים. למקום הגיעו יחידות חילוץ של כיבוי והצלה שחילצו אותו לגדה".