ראשי מועצות ביהודה ושומרון תקפו את שר הביטחון בני גנץ, משום שלטענתם לא כינס את מועצת התכנון העליונה שמאשרת בנייה בהתנחלויות. לפני כשבועיים נחשף ב-ynet כי ראשי המועצות טענו שגנץ הבטיח להם בפגישה עמו אישור בנייה בהתנחלויות עוד לפני הבחירות. לטענתם, "בשנה החולפת התקיימה ישיבת תכנון אחת, במקום ארבע כפי שהיה נהוג עד עתה. בניגוד לנאמר על כך שממשלה זו מאשרת תוכניות כמו הממשלה הקודמת, הנתונים מראים אחרת. בשנים 2021-2022 ירד מספר אישורי התוכניות לשפל שלא היה כמוהו שנים רבות". קראו את המכתב המלא.
בין החתומים על המכתב - יו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני (התומך במפלגת תקווה חדשה), ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל וגם ראשי מועצות חרדים, ביניהם מאיר רובינשטיין מביתר עילית. במקביל לטענותיהם על הקפאת בנייה, ראשי המועצות מאשימים את גנץ בעידוד בנייה פלסטינית לא חוקית: "אנו רואים בעיניים כלות את פעולותיו של שר הביטחון, המעודדות, במעש ובחוסר מעש, את גזל הקרקעות הגדול שמבצעת הרשות הפלסטינית, וההשתלטות שלהם על שטחי C נרחבים באין מפריע".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ מסיבת עיתונאים המחנה הממלכתי
בני גנץ מסיבת עיתונאים המחנה הממלכתי
"לחץ מתוך אינטרסים פוליטיים מובהקים. גנץ
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים מועצת יש"ע
מסיבת עיתונאים מועצת יש"ע
מסיבת עיתונאים של מועצת יש"ע במחאה על הקפאת הבנייה, בחודש מרץ השנה
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
בני גנץ וראשי מועצת יש"ע
בני גנץ וראשי מועצת יש"ע
בני גנץ בפגישה עם ראשי מועצת יש"ע, יוני 2020
(צילום: אריאל חרמוני , משרד הביטחון)
בריאיון לתוכנית של שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio אמר גנץ בתגובה לאותה טענה על הקפאת בנייה: "ברור שמדובר פה בהכוונה פוליטית מימין. אישרתי בסביבות 14,000 יחידות דיור בכהונתי כשר הביטחון ביו"ש ואני מאוד שמח על כך. אני קשוב למה שאומרים התושבים. עושים פה משחק פוליטי עכשיו אני מבין את העניין הזה".
גנץ סירב להתייחס לכך שלא כינס את המועצה לפני הבחירות, אך מסר בתגובה למכתב: "צר לנו כי מספר ראשי מועצות מבקשים להפעיל לחץ בכוונה לפגוע בשר הביטחון מתוך אינטרסים פוליטיים מובהקים ערב בחירות. במסגרת הפעילות באזור יהודה ושומרון, החלו מהלכים לשיפור הפיקוח והאכיפה כנגד בנייה בלתי חוקית פלסטינית בשטחי C ואף חלה עלייה בהיקפי האכיפה בחציון הראשון של שנת 2022. במסגרת זו קודמו גם תיקוני חקיקה לשיפור האכיפה.
"במהלך השנתיים האחרונות, וחרף מערכות הבחירות והיבטים נוספים, אישר שר הביטחון קרוב ל-14,000 יחידות דיור במסגרת דיוני מועצת התכנון העליונה, ואושרו לפרסום כ-16,000 יחידות דיור. בנוסף, בהמשך להנחיית השר, נמצא פתרון להצבת אמצעי מיגון ניידים בכל יישוב, גם אם אינו מוסדר. בכוונת שר הביטחון לקדם תוכנית רב שנתית למעברים, לשיפור התשתיות הן מבחינה תעבורתית והן מבחינה ביטחונית. שר הביטחון יכנס את מועצת התכנון העליונה לאחר הבחירות".