אחרי פסילת הקולות, אישורם והבחירות החוזרות - דרמת הבחירות במגדל הגיעה לסיומה: נתנאל אלפסי, ראש המועצה המכהן במושבה מגדל שליד הכינרת, ניצח בבחירות החוזרות שנערכו אתמול (שלישי) לראשות הרשות המקומית. אחוז ההצבעה היה יותר מ-80%, 1,308 בעלי זכות הצבעה מימשו אותה - ואלפסי ניצח בפער של 105 קולות.
ראש המועצה המכהן ניצח את יריבו, רוברט קנדי אמרוסי, אחרי שבבחירות לרשויות המקומיות בפברואר האחרון, הפסיד האחרון בבחירות בפער של שלושה קולות בלבד, בשל טעות בשמו על פתקי ההצבעה.
אלפסי ואמרוסי בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

בתום ספירת הקולות לפני כמעט שלושה חודשים, עלה כי אמרוסי זכה ב-598 קולות, בעוד אלפסי קיבל 601 קולות - כלומר, הבחירות הוכרעו על חודם של שלושה קולות בלבד.
במושבה חיכו לקולות החיילים כדי לקבוע את זהות המנצח. במהלך ספירת הקולות, מצאו חברי ועדת הבחירות שלושה קולות שניתנו לקנדי, שעליהם נכתב בכתב יד "רוברט אמרוסי" - אחד מחברי ועדת הקלפי, מטעם אלפסי, ביקש לפסול את פתקי ההצבעה בשמו, שכן לא נכתב שמו המלא של המועמד. יו"ר ועדת הקלפי ושני חברי ועדה נוספים, התנגדו לפסילה, בטענה כי שמו הפרטי ושם המשפחה אכן מופיעים בפתק בבירור וכי כוונת הבוחר ברורה לחלוטין.
לאחר שנפסלו, הוגש ערעור בנושא והשופט דני צרפתי מבית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי שלוש המעטפות בבחירות לראשות המועצה יתקבלו, ולפיכך נוצר מצב של שוויון בין שני המועמדים לתפקיד - מה שהוביל לבחירות חדשות במגדל. אמרוסי טען אז כי נעשה לו עוול: "הניצחון היה שלי, רוב תושבי מגדל היקרים בחרו ולצערי התפקיד נגזל ממני והתושבים סובלים כמו בחמש השנים האחרונות".