המשטרה עצרה שלושה חשודים בהנחת והפעלת מטען חבלה ברכב לפני כחודש בנהריה, ובניסיון רצח של תושב העיר, בן 44 שמוכר למשטרה כקרוב לעבריין שמוליק הרוש. במכונית שבה התפוצץ המטען שהו גם ארבעת ילדיו, שלא נפגעו.
המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התקרית שאירעה לפני כחודש, אז דווח על פיצוץ ברכב ברחוב דוד אלעזר בנהריה, שכתוצאה ממנו נפצע הנהג באורח קל, ארבעת ילדיו שהיו עמו ברכב לא נפגעו. תת-ניצב שאול צמח, מפקד מרחב אשר במשטרה, אמר כי תוצאות ניסיון החיסול הן "לא פחות מנס". למעשה, אחת הילדות ישבה במושב הקדמי ליד הנהג - ולא נפגעה כלל מהפיצוץ.
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון החיסול
זירת ניסיון החיסול
גורם בימ"ר: החשודים ידעו בוודאות שהילדים ברכב. זירת ניסיון החיסול
(צילום: שרון צור)
לאחר בדיקת הזירה על ידי חבלן משטרה, נמצא כי מקור הפיצוץ היה במטען חבלה שהונח ברכב. היחידה המרכזית של מחוז חוף, עליה הטיל מפקד המחוז ניצב יורם סופר את החקירה, ניהלה חקירה סמויה שהביאה לחשיפת זהותם של שלושה חשודים, תושב לוד בן 24, תושב טירת כרמל בן 22 ותושב קריית ים בן 30.
מדובר בחלק ממלחמת עבריינים בין מיכאל מור לשמוליק הרוש. נהג הרכב, שאחיו היה מעורב בפרשיית "השוטרים הנוקמים" והוא עצמו אחד מאנשיו הבכירים של הרוש, יצא מביתו כשאלמונים עוקבים אחריו ומפעילים את המטען. לפי גורם בכיר בימ"ר חוף, החשודים ידעו בוודאות שארבעת ילדיו הקטנים נמצאים בתוך הרכב.
2 צפייה בגלריה
מיאל מור ושמוליק הרוש
מיאל מור ושמוליק הרוש
בעבר היה יד ימינו וכיום הם במלחמה. מיכאל מור ושמוליק הרוש
(צילום: הרצל יוסף)
לפני כחודשיים נרצח ביריות בטירת הכרמל רפי בן שלום, אחיינו של ראש ארגון הפשע מיכאל מור. במשטרה העריכו אז כי מדובר בחלק מהסכסוך בין ארגון הפשע של מור לבין זה של הרוש, שהיה בעבר יד ימינו - והביעו חשש מכך שמור ינסה לנקום את החיסול.
ארגונו של מיכאל מור נמצא כאמור בסכסוך דמים מתמשך עם ארגונו של הרוש, שהיה בעבר מספר 2 של מור, עד שהשניים הסתכסכו והרוש הפך לאויב מר. בסוף 2021 נעצר הרוש בחשד למעורבות בפיצוץ מטען ברכב, שכתוצאה ממנו נפצעו באורח קשה אבי מור, אחיין נוסף של מיכאל מור, ואחיו למחצה אליאור שרעבי.