5 צפייה בגלריה
פאדי עאיש
פאדי עאיש
פאדי עאיש
"פתחתי את הפייסבוק וראיתי תמונה שלי. אמרו שאני המחבל מהפיגוע בירושלים, הייתי בהלם". כך תיאר פאדי עאיש (25), עובד בניין מבית לחם, את הרגע שבו גילה כי בערוצי הטלוויזיה בישראל דיווחו אמש (שישי) שהוא המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני בשכונת נווה יעקב בירושלים - שבו נרצחו שבעה בני אדם.
לדבריו, "הגיסים שלי התקשרו אליי ואמרו לי שמדווחים שיש מחבל בשם פאדי עאיש. הם רצו לוודא שזה לא אני. הם שאלו איפה אני נמצא, אמרתי להם שאני בבית - אוכל ארוחת ערב. פניתי לאחים שלי וביקשתי מהם עזרה, אמרתי להם שהתמונה שלי הופצה ברשת. לא ידעתי למי לפנות בשביל לעצור את זה, המשפחה שלי הייתה נבוכה וחסרת אונים".
5 צפייה בגלריה
פאדי עאיש
פאדי עאיש
"המשפחה שלי הייתה נבוכה". שלטים עם תמונותיו של עאיש
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר שאחרי
זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר שאחרי
זירת הפיגוע בנווה יעקב, הבוקר
(צילום: EPA)
הוא הוסיף: "החלטתי לכתוב פוסט בפייסבוק ולהבהיר שאני לא המחבל שביצע את הפיגוע, רציתי שידעו שאין לי קשר לזה". עאיש חזר על בקשתו להוריד את תמונתו מהרשתות החברתיות, וציין כי היא נלקחה מחשבון הפייסבוק שלו. "שאלוהים ירחם על כל השהידים", אמר, "אבל זה לא אני".
מוקדם יותר הותר לפרסום שמם של שניים מנרצחי הפיגוע - אלי מזרחי (48) ואשתו נטלי (45), שהתחתנו לפני שנתיים. אביו של אלי, שמעון, סיפר כי הבן ואשתו יצאו לסייע לפצועי הפיגוע - ונרצחו על ידי המחבל. "הוא עמד ליד המכונית שלו וירה בהם. נכנס לאוטו וברח", שחזר האב. "הוא היה אדם צנוע, דתי. רצה לעזור. ראה שיש יריות וכשהן הפסיקו רצה לעזור לפצועים, הוא ואשתו".

בפיגוע אמש נרצחו עוד חמישה בני אדם. מדובר בפיגוע הקטלני ביותר בישראל מאז מתקפת הטרור ליד הגבול עם מצרים ב-2011. מותם של חמישה מההרוגים נקבע בזירה, סמוך לבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים שבו פתח באש המחבל, ומותם של עוד שניים נקבע בבית החולים.
לבתי החולים בירושלים פונו עוד שלושה פצועים מהפיגוע. בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפז צעיר בן 24 במצב קשה אך יציב, והוא מורדם ומונשם, ויחד איתו מאושפז גם נער בן 16 שמצבו בינוני והבוקר נמסר כי הוא מתאושש, ער ובהכרה מלאה. בבית החולים שערי צדק מאושפזת אישה בת 65 שנפצעה בינוני וסובלת מפגיעות ביד וברגל.
5 צפייה בגלריה
עלקם חיירי
עלקם חיירי
המחבל שרצח 7 בפיגוע, חיירי עלקם. חשמלאי מוסמך
המחבל שביצע את הפיגוע, חיירי עלקם, בן 21 מא-טור, עבד כחשמלאי מוסמך. לא היה לו רקע ביטחוני קודם, אך הוא בעל עבר פלילי על רקע עבירות רכוש שביצע. הוא היה חמוש באקדח, ובדרכו להימלט מהזירה נורה על-ידי שוטר ומתנדב שהגיעו למקום. מחוץ לביתו התאספו אמש עשרות צעירים, והפלסטינים דיווחו כי 15 מהם נעצרו. לצעירים שהגיעו לבית המחבל אמר אביו, שעוכב לחקירה יחד עם האם, כי הוא לא יודע דבר. הוא אמר כי הוא לא מגדל את ילדיו מכיוון שהוא עובד, אלא האם. על חקירת הפיגוע הוטל הבוקר צו איסור פרסום.
מתחקיר שערכה המשטרה עלה כי אחרי שירה ב-10 אזרחים, עלה המחבל לרכבו ונמלט לכיוון צומת היציאה משכונת נווה יעקב והכניסה לשכונת בית חנינא, שם נתקל בכוח משטרתי שניהל איתו קרב יריות. הוא יצא מהרכב, וחוסל תוך כדי מרדף קצר.