3 צפייה בגלריה
אברהים ראיסי
אברהים ראיסי
ממשיך בפעולות התוקפניות. איברהים ראיסי
(צילום: EPA)
מאז שנכנס הנשיא החדש איברהים ראיסי לתפקידו, האיראנים מגבירים את הפעילות החתרנית שלהם ואת מאמציהם לתכנון ולביצוע פיגועים נגד ישראלים בחוץ לארץ. גורמי מודיעין מערביים הדגישו כי האזרח האזרי שנתפס בקפריסין בדרכו לפגוע באנשי עסקים ישראלים פעל בשירות איראן שתכננה משימת טרור מתוחכמת - ולא מדובר בסכסוך פלילי או עסקי. כך גם היה בקולומביה לאחרונה.
אחרי הניסיונות בקפריסין ובקולומביה, סביר להניח כי נכון לעכשיו יש הרבה מאוד ניסיונות להוציא לפועל פיגועים נגד ישראלים ברחבי העולם - בכל מיני שלבים של תכנון וביצוע. ככל הנראה מדובר בנקמה על חיסולו של מוחסן פחריזאדה, אבי תוכנית הגרעין האיראנית, ועל הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז בחודש יולי האחרון. עם התגברות המאמצים האיראניים לאחרונה וההנחה שיתגברו עוד בעתיד - כך גם עלתה הנחישות של גורמי ביטחון מערביים לסכל את אותם הניסיונות.
3 צפייה בגלריה
אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה אמש בסוריה
שגרירות איראן בקפריסין דחתה את ההאשמות והרמיזות הישראליות על מעורבות בניסיונות פגיעה באנשי עסקים ישראלים בקפריסין ובהם טדי שגיא. ישראל תמיד מעלה טענות חסרות בסיס נגד הרפובליקה האיסלאמית של איראן", מסרה השגרירות בתגובה לפנייה של סוכנות הידיעות רויטרס.
בתוך כך, אמש הותקף יעד איראני בשדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס בסוריה. לפי ארגון האופוזיציה המרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, שני פעילי מיליציה שיעית הכפופים לאיראן נהרגו במקום. ככל הנראה היעד שהותקף בבסיס T-4 הוא מערכות נשק מתקדמות שלישראל יש אינטרס שלא ייכנסו לזירה הסורית-איראנית-ישראלית.
האתר שהותקף שימש בעבר את האיראנים להעברת מערכות הגנה אווירית מתקדמות שמסוגלות ליירט מטוסים וטילים. עם זאת, בעוד ישראל נוהגת לתקוף בסוריה מכיוון לבנון - הטילים הגיעו הפעם מאזור הבסיס א-תנף, המשמש את האמריקנים ונמצא במשולש הגבולות של סוריה, עיראק וירדן. אף גורם לא קיבל בינתיים את האחריות לתקיפה.
בתחילת השבוע אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי "המבצעים להשמדת היכולות האיראניות יימשכו, בכל זירה ובכל עת. התוכניות המבצעיות נגד תוכנית הגרעין של איראן ימשיכו להתפתח ולהשתכלל. יהיו אשר יהיו ההתפתחויות - חובתנו להעמיד מענה צבאי אפקטיבי, ובזמן".
הוא הוסיף כי "כל יחידות אמ"ן וקהילת המודיעין שותפות למאמץ הזה, ואם לשפוט על פי פריצות הדרך שהתרחשו בשנים האחרונות, התכניות המבצעיות יהיו משופרות ומפתיעות". כוכבי ציין עוד כי אגף המודיעין נדרש כיום לספק מודיעין בשש זירות - ובראשן איראן. "בזכות מודיעין איכותי, צה"ל וקהילת המודיעין כולה יודעים לא מעט על המתחולל באיראן", הוסיף כוכבי. "בזכות המודיעין אנחנו פועלים נגד ההתבססות האיראנית בכל רחבי המזרח התיכון".