2 צפייה בגלריה
נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו ופרוש
(צילום: עמית שאבי, יואב דודקביץ')
הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המעגנת את כל הסמכויות על הפקת אירועי ההילולה במירון בידי השר לירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, והפרויקטור שמונה מטעמו. בעקבות כך הודיע פרוש כי הוא מושך את מכתב ההתפטרות שלו.
פרוש אמר כי "אני מודה לראש הממשלה על התערבותו המהירה ופעילותו המשמעותית בימים האחרונים, כדי להביא לפתרון מיידי של המשבר וקידום הצלחת ההילולה. אני מבטל את הודעת ההתפטרות שלי, ומתכוון להמשיך את מה שהתחלתי כבר עם הפרויקטור יוסי דייטש, לעשות את המקסימום לשפר את ההילולה, למען שימור המסורת זה מאות בשנים, בכפוף להוראות הבטיחות".
נתניהו אמר כי "אני רוצה לשבח את השר פרוש שלקח על עצמו את האחריות להוציא לפועל הילולה בטוחה ושמחה, ולמימוש המלצות ועדת החקירה בעקבות האסון הכבד. הצלחת השר פרוש היא משימה משותפת של כל הממשלה ואני מנחה את הגורמים הרלוונטיים לשתף פעולה ולסייע בידיו".
2 צפייה בגלריה
הילולת ל"ג בעומר במירון
הילולת ל"ג בעומר במירון
הילולת ל"ג בעומר במירון
(צילום: AFP)
ביום שלישי האחרון, השר פרוש, האחראי על אירועי ההילולה במירון, הודיע לנתניהו כי הוא מבקש להסיר ממנו את האחריות על ההילולה, בין השאר בשל אי-כיבוד ההסכם הקואליציוני שנחתם עם מפלגתו. "מוטלת עליי אחריות ללא סמכויות. הן מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים והמשרד לשירותי דת", האשים פרוש במכתב לנתניהו.
הודעתו של פרוש הגיעה על רקע ביקורת גוברת במפלגתו יהדות התורה על נתניהו על אי-כיבוד ההסכמים הקואליציוניים. פרוש אמר ביום שלישי בריאיון ב-ynet radio כי "אני ממש לא מרוצה ממה שרוצים לקיים או שאומרים שיקיימו או שמקיימים. לטעמי, כשחושבים על הסכם, חותמים כדי לקיים אותו, לא חותמים כדי לא לקיים".
פרוש הוסיף: "יכול להיות שיש מרמור, כעס ותסכול, ומטבע הדברים שזה קורה. אבל הדברים האלה אמורים להסתדר, ולכן אני לא חושב שלקואליציה הזאת יש סכנת מוות".
גורמים ביהדות התורה תקפו בחריפות את נתניהו בימים האחרונים, בעקבות התחייבויות שלא קיים לגבי תקציבים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. מדובר בין השאר בהתחייבויות של נתניהו להשוות את שכר צוותי החינוך החרדי לזה החילוני, ולהעביר תקציבים נוספים למוסדות חרדיים. הגורמים אמרו כי "בליכוד יש קריאת מפה פוליטית לקויה. נתניהו לא מבין שאם לא יוסדרו הבעיות הפוליטיות הכוח הקואליציוני שלו ייחלש".
השבוע שעבר החרימו חברי יהדות התורה את דיון 40 החתימות במליאת הכנסת ואת הודעת ראש הממשלה בדיון במחאה על הדרישות שלא קוימו. לאחר שיחה שהתקיימה בין בכירים במפלגה לנתניהו, התחייב נתניהו לפתור את הכול עד הבוקר, אולם דבר לא קרה וביהדות התורה הזעם מתחדד אף יותר.