דובר צה"ל התיר בצהריים (יום ג') לפרסום כי סמ"ר דניאל נחמני, בן 21 מכפר סבא, מת מפצעיו ארבעה ימים אחרי שנפצע בחילופי האש בגבול הצפון. נחמני, לוחם בגדוד 71 בעוצמת הברק (אוגדה 188), נפצע ביום שישי האחרון מירי טיל נ"ט של חיזבאללה - בתקרית שבה נפל גם סמל עמית הוד זיו ז"ל, בן 19 מראש העין שהיה באותו גדוד עם נחמני ז"ל.
5 צפייה בגלריה
דניאל נחמני
דניאל נחמני
דניאל נחמני ז"ל
5 צפייה בגלריה
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו ז"ל, שנפל באותה תקרית שבה נפל נחמני ז"ל
(באדיבות המשפחה)
במקביל להודעה על נפילתו של נחמני, גם היום נמשכו חילופי האש בצפון. בצהריים דווח על כמה שיגורים מלבנון, ואזרח נפצע באורח בינוני מירי נ"ט לעבר הכנסייה המפורסמת ביישוב איקרית - כפר נוצרי שתושביו פונו ממנו במלחמת העצמאות ולא הורשו לחזור אליו חרף הבטחה שקיבלו אז מהצבא. האזרח שנפצע הוא אדם מבוגר שהגיע לאותה כנסייה כדי להתפלל במהלך חג המולד. מדובר במבנה היחיד שנותר מהכפר ושמשמש עד היום עבור אירועים קהילתיים שונים של עקורי איקרית וצאצאיהם.
כוח צה"ל הוזעק למקום כדי לחלץ את הפצוע - ולעבר הכוח שוגר טיל נ"ט נוסף. צה"ל מנהל בנקודה חילופי אש קשים, ותושבים באזור מדווחים על הפגזות נרחבות של צה"ל בסמוך לגבול באזור איקרית.
העובדה שהירי בוצע לעבר כנסייה במהלך חג המולד מעוררת תרעומת בקרב תושבים באזור. תושב הכפר גוש חלב, עו"ד שאדי חלול, מנכ"ל העמותה הארמית-נוצרית בישראל, אמר ל-ynet: "חיזבאללה לא מבדיל בין אזרח יהודי לנוצרי וכל אזרח אחר במדינה - מבחינתו כולם ישראלים. זה ארגון טרור דעשי שאינו שונה מחמאס ומשתמש באוכלוסיה אזרחית-נוצרית בתוך לבנון כמגן אנושי. ראינו זאת באירועים קודמים בהם פגע בנוצרים בלבנון וירה מבתיהם, שנפגעו בעקבות כך מתקיפות צה"ל".
5 צפייה בגלריה
הכנסיה
הכנסיה
הכנסייה באיקרית שאליה ירה חיזבאללה בצהריים
(צילום: ד"ר אבישי טייכר / ויקיפדיה)
5 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בדרום לבנון
תקיפת צה"ל בדרום לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון, בצהריים
טיל נ"ט פגע בצהריים גם בלולים במושב דוב"ב שבגליל העליון. אין נפגעים, אך נזק נגרם למקום. על פי דיווחים מכיתות הכוננות פצמ"רים נורו במקביל לעבר ליבנה. לא ידוע על נפגעים. חיזבאללה קיבל אחריות על שתי מתקפות בגבול - ולדבריו בשעה 11:40 ביצע ירי למוצב ראמיא וירי נוסף בשעה 12:00 למרחב שומרה. בהמשך קיבל ארגון הטרור אחריות גם לירי לעבר מושב דובב, שבוצע לדבריו ב-12:10.
לפני כן, לקראת הצהריים, הודיע צה"ל כי תקף מטרות בלבנון בתגובה לכמה שיגורים שזוהו מוקדם יותר לעבר מרחב הר דב ושומרה. כמו כן, בשעות הבוקר מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה - וטנק ירה לעבר מטרה על מנת להסיר איום שנשקף מלבנון.

בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי הבוקר שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל באזור. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה. לאחרונה דווח על כמה מקרים דומים של ניסיונות מצד חיזבאללה לפגוע בכלי טיס של חיל האוויר, שלא צלחו.
פרשננו לענייני צבא וביטחון רון בן ישי דיווח אתמול כי איראן מספקת בימים אלה מערכות נ"מ חדישות ליירוט כטב"מים ומסוקי קרב - שבחיזבאללה משתמשים בהן בצפון. המערכות האלו, מתוצרת איראנית, נקראות "טילי 358" והן כבר הופעלו מספר פעמים נגד כטב"מים ישראליים בשמי לבנון ואף יורטו.
הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנהרגו אתמול בקרבות בדרום רצועת עזה - סמ"ר במיל' אלישע יהונתן לובר (24) מיצהר שבשומרון ורס"ל במיל' יוסף גיטרץ (25) מתל אביב. מניין חללי צה"ל במלחמה עומד כעת על 492.