בצל מלחמת "חרבות ברזל" שהחלה לפני כמעט שבעה חודשים בטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי העוטף, טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ייערך השנה במתכונת שונה מהרגיל. הטקס יהיה ארוך פי שניים מהרגיל, הוא יתחיל בשעה 19:20 וייגמר בשעה 21:30, ויחולו שיניים גם בנשיאת הנאומים. כך למשל, נאום אחד של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה צפוי להתבטל, והוא יישא דברים רק פעם אחת סביב השאת המשואה. בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו ישלח נאום מצולם של שתי דקות.

הטקס יעבור שינוי מהותי גם בתוכנו, וקטעים רבים ממנו יצומצמו באופן משמעותי. החלטה נוספת שהתקבלה בנוגע לטקס היא לבטל את הריקודים שיש מידי שנה. כמו כן, הטקס ייערך ללא קהל ויצולם מראש, למרות שכל גופי הביטחון סברו שאין מניעה ביטחונית לקיימו עם קהל. מלשכתה של השרה מירי רגב, שממונה על טקס המשואות, נמסר אז בתגובה כי "השרה החליטה לקיים את הטקס ללא קהל ומצולם מראש מתוך שקילתן של מכלול הנסיבות החריגות בשנה זאת בעקבות הטבח הנורא ב-7 באוקטובר והמלחמה, שאנו עדיין בעיצומה".
שינוי נוסף שיהיה בטקס השנה הוא בכמות משיאי המשאות. השנה צפויים 40 משיאי משואות, לאור החלטת הממשלה, בהמלצת השרה רגב, לשנות את התקנות לבחירת משיאי המשואות ולאפשר לכמה נבחרים ונבחרות להשיא משואה יחד, כמייצגים-שותפים של אחת מפניה הרבות והשונות של הגבורה הישראלית.
הערב החלו להתפרסם שמותיהם של חלק ממשיאי המשואות, בהם נציגים ממערכת הביטחון, אנשי כוחות ההצלה, אזרחים שהפגינו גבורה בבוקר מתקפת חמאס, אנשי הסברה ונציגי כיתות כוננות.
1 צפייה בגלריה
אריאל בן משה
אריאל בן משה
אריאל בן משה נפל בקרב, אחיו המשיך להילחם ונבחר להשיא משואה
(צילום: דובר צה"ל)
את משואות כוחות הביטחון נבחרו להשיא ביחד סרן שביט בן משה, שהמשיך להילחם ב-7 באוקטובר גם לאחר שהתבשר על נפילת אחיו אריאל, מפקד מחוז הדרום במשטרת ישראל ניצב אמיר כהן, לוחם השב"כ ע' וקצינת האיסוף במוסד מ'.
פרמדיקית מד"א אושרית חדד, מתנדבת איחוד הצלה ד"ר תמר שלזינגר, מתנדבת זק"א נורית אירן כהן ומפקד צוות תחנת הכיבוי יואל דמרי ישיאו יחד את "משואת כוחות ההצלה" ביום העצמאות, לאחר שנבחרו לעשות זאת על ידי הוועדה הציבורית לבחירת משיאי משואות.
נסרין יוסף מיתד, הרב שחר בוצחק מאופקים, יוסף אלזיאדנה מרהט ורמי דוידיאן מפטיש נבחרו להשיא יחד, כמייצגים של גבורת המחלצים, את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל. את משואת כיתות הכוננות ישיאו ענבל ליברמן מקיבוץ ניר עם, ברק שלום מקיבוץ עלומים, אביחי אליה מחוות יאיר וטל לויט ממטולה. את "משואת חזית ההסברה" ישיאו ביום העצמאות יוסף חדאד ואלה קינן, כנציגי חזית ההסברה הישראלית.