שעות אחדות לאחר מותה של כתבת רשת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנהרגה הבוקר (רביעי) בחילופי אש שניהלו כוחות צה"ל עם חמושים פלסטינים במחנה הפליטים ג'נין – הגיעו לביתה בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים מאות מכרים וחברים כדי להביע את ניחומיהם.
3 צפייה בגלריה
משפחתה של  שירין אבו עאקלה
משפחתה של  שירין אבו עאקלה
משפחתה של שירין אבו עאקלה בביתה: "העולם הפסיד אותה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
שירין אבו עאקלה אל ג'זירה
שירין אבו עאקלה אל ג'זירה
מאות חברים ומכרים הגיעו לנחם את משפחתה. שירין אבו עאקלה
לשירין אח אחד שנמצא כרגע בסומליה, והוא צפוי לחזור מחר על מנת להשתתף בטקס ההלוויה שייערך בבית חנינא ובבית הקברות הנוצרי בשער יפו – שם קבורים הוריה. חברי הרשימה המשותפת הגיעו אף הם לבית המשפחה – בהם ח"כ עאידה תומא סלימאן שהכירה את שירין באופן אישי. "מותה מראה שאין הגנה על אף אחד ואחת מאיתנו", אמרה סלימאן.

מות העיתונאית - כתבות נוספות

דינה אבו עאקלה, אחייניתה של שירין, סיפרה ל-ynet בדמעות כי "היא לא הייתה רק דודה שלי, היא הייתה אחותי. למדתי ממנה כל כך הרבה – יותר ממה שלמדתי בבית הספר". היא הוסיפה בצער: "שירין הייתה מודל לחיקוי עבורי מאז שהייתי קטנה, תמיד הייתי מתייעצת איתה – עד עכשיו אני לא מאמינה שקרה מה שקרה. המשפט המפורסם שלה 'שירין אבו עאקלה, אל- ג'זירה' בקולה הסמכותי והחזק, ילווה אותנו כל החיים".
איך נודע לכם על מותה? "אנשים שלחו לי הודעות כל הבוקר ושאלו אם זה באמת נכון. פתחתי את הטלוויזיה בערוץ אל-ג'זירה ופשוט לא האמנתי".
ידעת שהיא נמצאת בג'נין? "בוודאי, דיברתי איתה כל שעה בערך. היא התקשרה להגיד לנו איפה היא נמצאת ועדכנה שהכול בסדר. היא אמרה לי אתמול 'כנראה אסע לג'נין'. כשהגיעה היא אמרה לי שהיא מקווה שיהיה שקט".
ליסה אבו עאקלה, גיסתה של העיתונאית, סיפרה כי "תמיד פחדנו עליה מאוד, אבל בחיים לא ציפינו ליום הזה", ובת דודתה ג'ודית אבו עאקלה שהגיעה לנחם מבית לחם, אמרה עליה כי "היא הייתה אישה כל כך מוסרית, נדירה ומיוחדת במינה, והתייחסה לכולם בכבוד".
3 צפייה בגלריה
מפלגת הרשימה המשותפת הגיעו לנחם בביתה של  שירין אבו עאקלה
מפלגת הרשימה המשותפת הגיעו לנחם בביתה של  שירין אבו עאקלה
ח"כ ממפלגת הרשימה המשותפת הגיעו לנחם
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הציעו לרשות הפלסטינית לערוך חקירה פתולוגית משותפת לגופתה של אבו עאקלה. שר הביטחון בני גנץ אמר כי מהממצאים הראשוניים של צה"ל – לא זוהה ירי לעבר המיקום שבו הייתה העיתונאית הפלסטינית.
שאדי מטור, אחד ממנהיגי פתח בירושלים, התייחס לסוגיה ואמר לאולפן ynet כי "שמענו שבצה"ל אמרו שהם לא האחראים למותה של שירין. את האמת אמר ח"כ בן גביר שלטענתו 'לא נותנים לצה"ל לעשות את שלו'. אלה הפנים של הכיבוש".
מבחינתכם יש עכשיו שתי גרסאות – גרסה אחת של צה"ל, שאומרת ששירין נהרגה כנראה מירי של פלסטינים, והשנייה – לפיה אתם משוכנעים שזה לא קרה. "יש עדי ראייה. כל העדים אומרים שאלו חיילי צה"ל. רופאים ינתחו את הגופה – רק אז נדע".
ובעוד חברי הרשימה המשותפת פקדו את ביתה של העיתונאית - ברע"מ טרם ביקרו את קרובי המשפחה למרות שגינו את הריגתה וקראו לוועדת חקירה בינלאומית.