3 צפייה בגלריה
המחבלים
המחבלים
איברהים ואיימן אגבריה, המחבלים שרצחו שני לוחמי מג"ב בחדרה
המשטרה מסרה הלילה (בין ראשון לשני) את גופות שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בחדרה לפני כחודש וחצי למשפחותיהם באום אל פחם. זאת לאחר שעד כה המשטרה המליצה לשר הביטחון בני גנץ לא לשחרר את הגופות לקבורה, מחשש שמסע הלווייתם יעודד הסתה ופיגועים נוספים.
הגופות של איברהים ואיימן אגבריה, אזרחים ישראלים תושבי אום אל פחם, נמסרו למשפחות בשעה 02:30. עשרות בני אדם השתתפו בהלווייתם, לאחר שהמשטרה חייבה את המשפחות בכך שעד 100 בני אדם יוכלו לקחת בה חלק. חלק מהמשתתפים בהלוויה קראו "נקריב את חיינו למען השהיד" ו"למסגד אל-אקצא נלך במיליונים".
3 צפייה בגלריה
הלוויתם של שני המחבלים אבראהים ואימן אגבאריה מאום אלפחם שביצעו את הפיגוע בחדרה.
הלוויתם של שני המחבלים אבראהים ואימן אגבאריה מאום אלפחם שביצעו את הפיגוע בחדרה.
הלווייתם של המחבלים באום אל פחם. עשרות בני אדם השתתפו


שני המחבלים רצחו את לוחמי מג"ב רש"ט יזן פלאח ורש"ט שיראל אבוקרט בפיגוע שאירע בחדרה ב-27 במרץ, ולאחר מכן חוסלו בזירה על ידי כוחות הביטחון. המשטרה הבהירה בחודש שעבר כי תשחרר את הגופות לקבורה רק לאחר תום תקופת הרמדאן, וכי תדרוש לקבוע את המועד, שעות ההלוויות ומספר המשתתפים.
אחת הסיבות שהציגה המשטרה להתנגדותה לשחרור גופותיהם של המחבלים עד כה היא ההלוויה של שלושת המחבלים מאום אל פחם שרצחו ב-2017 את השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן בהר הבית בירושלים. גופותיהם התקבלו בקריאות שמחה ובזיקוקים, ומשתתפי ההלוויה קראו להם "שהידים" ו"גיבורים", לאחר שבג"ץ הורה למדינה לשחרר את גופותיהם לקבורה.
הדאגה המרכזית נבעה מהחשש שמסעות הלוויה של מחבלים, בדגש על מחבלים ישראלים, יהפכו למסעות הסתה, עידוד הטרור וקידוש זכר המחבלים - מה שעלול להוות כר פורה למפגעים פוטנציאליים. מנגד, בצה"ל ובשב"כ הציגו עמדה שונה מזו של המשטרה, ובשני הארגונים סברו כי יש להשיב את גופות המחבלים לקבורה, וכך הם גם המליצו לשר הביטחון בני גנץ.