ביום ה-99 למלחמת חרבות ברזל קיים הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים בבסיס הקריה בתל אביב והצהיר כי "אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף. עד שנשיג את כל יעדינו - חיסול חמאס, השבת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה איום על מדינתנו. אף אחד לא יעצור אותנו – לא האג, לא ציר הרשע ולא אף אחד אחר. אני מבטיח לכם: לא ירפו את ידינו לא יחלישו את נחישותנו להילחם עד הסוף". ynet העביר את הדברים בשידור חי.

נתניהו הוסיף כי "אנחנו בדרך לניצחון. אני יודע שיש מי שמטיל ספק בזה. אני שומע את הקריאות שלכם, אזרחי ישראל. אנחנו הולכים יחד עד הסוף. אני מאמין בעם שלנו, אני מאמין בלוחמים שלנו, ואני יודע שאחרי הטבח אנחנו לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט. לא נעצור עד הניצחון כי אין לנו ברירה אחרת. שמעתי שהפרשנים באולפנים מסבירים שזה לא אפשרי, ואני אומר זה ועוד איך אפשרי, וזה הכרחי, ואנחנו נעשה את זה".
לשאלה לגבי החזרת תושבים פלסטינים לצפון הרצועה השיב ראש הממשלה כי "יש חוק בינלאומי והוא אומר דבר פשוט: אתה מוציא אוכלוסייה כדי להרחיק אותה משטח לחימה, ואתה לא מחזיר אותה כל עוד הסכנה קיימת. יש לחימה נרחבת בצפון הרצועה ולא נחזיר תושבים כשיש לחימה".
על ההתבטאויות של חברי הקואליציה שצוטטו בתביעת דרום אפריקה להאג בגין רצח עם, אמר נתניהו: "מדיניות הממשלה נקבעת בממשלה ובקבינט והיא מבטאת את הכוונות שלנו. אנחנו פועלים לפי החוק הבינלאומי. צה"ל עושה מאמצים להימנע מפגיעה ככל הניתן בבלתי מעורבים".
לגבי האפשרות שישראל תפעל בציר פילדלפי: "ציר פילדלפי הוא אפשרות אחת למה שאני קורא חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה הזאת, אחרת נחסל את חמאס, נפרז את עזה ואחר כך ייכנסו עוד אמצעי לחימה דרך הפרצה הדרומית הזאת. ברור שצריך לסגור אותה. יש כמה אפשרויות וטרם קיבלנו החלטה".
על חקירת הצבא את אירועי 7 באוקטובר והמוכנות אליהם אמר נתניהו: "לגבי צוות הבדיקה, אני מכבד את הרמטכ"ל. אני חושב שהצורך לעשות בדיקה פנימית בתוך צה"ל זה מובן לגמרי. לגבי בדיקה חיצונית - אני חושב שאין מישהו שרוצה שהמפקדים בצה"ל יחפשו עורכי דין במקום להתעסק בלחימה".

בשבוע שבו אהרן ברק מתייצב עבורנו בהאג, בחרת לזמן לקבינט את השר דודי אמסלם, שאיחל לו להינמק בכלא כל חייו. מה תרומתו של אמסלם בימים אלו? זימון לקבינט הפך לזימון פוליטי? "יש הצגה לא הוגנת ולא נכונה של הדברים. אמסלם הוא משקיף קבוע בקבינט. הוא היה בכל ישיבות הקבינט. לא הייתה כאן הזמנה מיוחדת. הוא הרבה פעמים שואל שאלות מאוד ענייניות. יש לו דרך התבטאות, זה לא גורע ממה שאמרתי כרגע".
לשאלת ynet על האפשרות להתיר שוב מעבר פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון - שכניסתם לישראל נאסרה מאז תחילת המלחמה - השיב ראש הממשלה: "זו שאלה מורכבת. אנשים חוששים, כי 85% מהם תומכים בטבח של 7 באוקטובר. מובן שאנשים אומרים 'אנחנו לא רוצים להכניס אותם פנימה'. אבל יכול להיות שנעשה את בצעדים, כפיילוט. אני שוקל את זה".

מאבקי התקציב

מחר אמורה הממשלה להתכנס כדי לדון בשינויים לתקציב 2024 לנוכח הגירעון הכבד עקב עלויות המלחמה. כשנשאל נתניהו לגבי סגירת משרדי ממשלה מיותרים, הוא השיב כי "זה כסף קטן, אבל זה יידון מחר וחלק מהמשרדים אולי ייסגרו".
התוספת הגדולה ביותר צפויה להיות לתקציב הביטחון, שיקבל תקציב "ענק" לפי ראש הממשלה. על רקע הוויכוח עד כמה גדולה תהיה התוספת, הוא הוסיף כי "אני קבעתי שתוך שמונה שבועות ועדה שנקים בשיתוף בין משרד הביטחון לאוצר עם עוד אנשים יתנו לנו את הסיכום שלהם על תוספת ענק לשנים הקרובות כדי לייצר את אותה עצמאות בהצטיידות, כדי להבטיח את ביטחוננו".

התשובה למשפחות החטופים

על סוגיית החטופים אמר נתניהו: "אף אחד לא יכול לשים את עצמו במקומם של בני המשפחות. זה סיוט נורא. יש אחריות כוללת לשיקולים נוספים, וכשם שאנחנו לא יכולים לשים את עצמנו במקום משפחות החטופים, הם לא יכולים לשים את עצמם במקום של הדרג המדיני שצריך לקבל החלטות קשות. אנחנו עושים מאמצים גם ברגעים אלו. לגבי ניסיונות הסחיטה - ברור שחמאס פועל כפי שחמאס פועל. הוא מנסה להוציא מה שהוא יכול. מה שדוחף לתהליך זה הלחץ הצבאי. אם נוריד לחץ, חמאס ירגיש בטוח ולא נקבל אף אחד".
אמש הודיעה לשכת נתניהו כי "בעקבות מהלך מול קטאר" יוכנסו לראשונה מתחילת המלחמה תרופות לחטופים ברצועת עזה. נמסר כי הדבר יבוצע "בימים הקרובים", ובתמורה תעביר ישראל ישירות סיוע הומניטרי לרצועת עזה, שכולל בין היתר תרופות.
ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני דיווח מוקדם יותר כי גורמים ישראלים רשמיים עדכנו את מצרים כי מתוכננת פעולה של צה"ל בצד העזתי של הגבול בין הרצועה לבין חצי הסיני ("ציר פילדלפי"). הדיווח מתבסס על גורמים ישראלים ומצרים ששוחחו עם העיתון. מטרת המהלך הצבאי תהיה ככל הנראה לפנות את הגורמים הפלסטיניים מהמעברים לאורך הציר, ולהציב במקומם כוחות ישראליים. מדובר בציר של כשמונה קילומטרים בין הגבול עם ישראל במזרח לבין הים התיכון.