"חלק מערוצי הטלוויזיה דיברו כאילו הם השופר של חמאס", אמרה ציפי נבון, היועצת של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ומנהלת הלשכה שלה, במעמד הכרעת הדין בתובענה המשמעתית שהוגשה נגדה בעקבות שורת פוסטים מסיתים שפרסמה מאז תחילת המלחמה. נבון הורשעה על פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון, והורחקה משירות המדינה למשך ארבע שנים.
2 צפייה בגלריה
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
ציפי נבון ואחד הפוסטים המסיתים
בדיון בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, שהתקיים בשבוע שעבר ב-26 במרץ, נבון אמרה כי הדברים שכתבה ברשתות החברתיות פורסמו מאחר ש"חשתי מצוקה וחסרת הגנה ביישוב הקטן בעוטף עזה" שבו היא מתגוררת. עוד אמרה כי הייתה נסערת עקב מתקפת המחבלים והירי המסיבי מהרצועה. "כתבתי את הדברים שהרגשתי. לא מצאתי דרך אחרת להביע את עצמי", הוסיפה.
נבון כאמור הורחקה משירות המדינה, ובית הדין אף גזר עליה נזיפה חמורה. בעקבות הסערה שחוללו הפוסטים המסיתים שפרסמה היא הושעתה למשך שבועיים - ולאחר מכן, בתחילת חודש נובמבר, התפטרה מתפקידה. את הפרסומים היא שיתפה ברשתות בניגוד לאיסורים שחלו עליה מתוקף היותה עובדת מדינה, חרף הוראות הממונה עליה ולמרות התחייבותיה בפני גורמים רשמים כי תחדול מפרסום אמירות פוגעניות.
נבון שימשה כמרכזת בכירה בפניות הציבור, ובפועל הועסקה במעון ראש הממשלה. בהכרעת הדין, כמו גם בתובענה, צוין כי במהלך ספטמבר 2019 נערך לה שימוע אצל ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אז גם הובהרו לה האיסורים שחלים עליה כעובדת מדינה והיא נדרשה לחדול מהתנהגות זו. כמו כן, צוין כי היא כבר הסתבכה בעבר בהליך משמעתי בעקבות פרסומים פוגעניים נגד ח"כים, שרים, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, יו"ר ועדת הבחירות ומבקר המדינה.
2 צפייה בגלריה
פוסט הקורא להפסיק את ההסתה והפילוג נגד העיתונאים
פוסט הקורא להפסיק את ההסתה והפילוג נגד העיתונאים
פוסט ששיתפה ציפי נבון נגד אנשי תקשורת
בית הדין ציין כי על אף שהוזהרה בעבר והועמדה לדין משמעתי היא לא למדה את לקחה, ושבה להתנהגות קלוקלת. "בפרסומיה האמורה לא בחלה הנאשמת משימוש במילים קשות ביותר, ולא עצרה ולו לרגע כדי לתת הדעת על משמעותן והשלכתן. מסתבר שהנאשמת סירבה להפנים את מגבלות חופש הביטוי שחלו עליה מתוקף מעמדה כעובדת מדינה", נטען.
כך למשל ב-8 באוקטובר, יום אחרי מתקפת הפתע של חמאס, שיתפה נבון פוסט שבו הוצגה תמונה של גופות בשקיות לפני קבורה, לצד הכיתוב: "על זה צריך למחות, להפגין ולחסום כבישים". נבון הוסיפה טקסט משלה וכתבה: "נו חובבי פדופילים, אחים לנשק, סרבני טיס וגיוס, מרוצים עכשיו???", כשהיא מכוונת אל ארגונים ואזרחים אשר מחו נגד מדיניות הממשלה.
ב-11 באוקטובר פרסמה נבון פוסט שבו כתבה שלא לצפות בערוצי החדשות 12 ו-13, ולצפות רק בערוץ 14. "מטרתם היא להמשיך להסית, לפלג ולפגוע במורל היהודי במהלך המלחמה, אלו ערוצים של חושך", כתבה נבון.
באותו היום היא פרסמה פוסט נוסף שבו כתבה על ערוץ 12 כי הוא גיס חמישי. "עדיין מתפלשים בהאשמות והורדת מורל. הבוקר, חמישה ימים אחרי הטבח, הם עדיין מברברים על כשל בהסברה העולמית. תתקדמו, נתניהו כבר ברגע הראשון פעל לבדו בעניין הזה בצורה פנומנאלית כמו שרק הוא יודע והביא לנו על מגש כסף את ביידן ורוב מדינות העולם, בצורה הכי מחויבת שיש. אתם ערוצי השנאה והרעל, שהסתתם נגדו בכל פעם שטס לחו"ל ובלבלתם את השכל על בזבוז ועוד שטויות למיניהם, מעולם לא טרחתם לציין את האמת שכל נסיעה נועדה רק לחזק את ישראל".
ב-12 באוקטובר פרסמה פוסט של אדם אחר שהעלה תמונה של אישה וכתב כי היא יהודייה ונשואה למחבל ש"איך שהוא ידע על המסיבה ברעים". נבון הוסיפה את הכיתוב "אמיתי?". לפי נציבות שירות המדינה, בכך פרסמה נבון מידע פוגעני שכלל פרטים אישיים של אזרחים, מבלי לדעת אם יש אמת כלשהי בפרסום.
ב-13 באוקטובר שיתפה נבון תמונה של קבוצת פייסבוק בשם "אשם מחדל 23", שבה יוחסה לראש הממשלה נתניהו אחריות למחדל. נבון כתבה לצד השיתוף: "עוד לא סיימנו לקבור את מתינו, אנחנו רק בתחילתה של המלחמה, והבוגדים מהשמאל ממשיכים בהסתה". למחרת היא שיתפה פרסום עם תמונה של אישה שמתגוררת באילת עם תכנים לכאורה בעד תומכי טרור. נבון הוסיפה כיתוב: "ואתם שואלים אם באמת יש יהודונים בוגדים בתוכנו, אני מאמינה שכן והמון".
התביעה טענה כי במעשיה התבטאה נבון בהתבטאויות חמורות ופוגעניות אשר אינן הולמות עובדת מדינה, ובוודאי שלא עובדת משרד ראש הממשלה המועסקת במעונו. עוד נאמר כי "הנאשמת הגדילה לעשות בכך שפרסמה פרסומים פוגעניים ומפלגים אלו בתקופת מלחמה, כשעם ישראל מתאחד למאבק באויב המר, ואזרחי ישראל נרתמים לסייע למאמץ המלחמה, לחיילים, לתושבים שניצלו מהתופת ואיבדו את כל רכושם, בכל דרך אפשרית".
בהסדר הטיעון, שבמסגרתו הודתה והורשעה, סוכם כי תקבל נזיפה חמורה ותיפסל לשירות המדינה - לרבות משרד ראש הממשלה - למשך ארבע שנים.