נבדק בחדר הצנתור ובליבו הושתל מכשיר ניטור: ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להשתחרר במהלך היום מבית החולים שיבא, שם אושפז אתמול. בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה הבוקר (ראשון) נמסר כי "הבוקר המשיך ראש הממשלה נתניהו לעבור בדיקות במרכז הרפואי שיבא. הבדיקות תקינות, מצבו טוב מאוד והוא צפוי להשתחרר בהמשך היום".
נתניהו עבר את הבדיקות בחדר הצנתורים במחלקה הקרדיולוגית, ול-ynet נודע כי בליבו הושתל מכשיר ניטור שבודק בין היתר את פעילות קצב הלב.
בהודעה מטעם בית החולים שיבא נמסר: "אבחנתנו, בסיומן של כלל הבדיקות שבוצעו, כולל בדיקות המעבדה, שסיבת האשפוז היא התייבשות. ליבו תקין לחלוטין, ללא שום ממצא והוא ישוחרר לביתו כבר בשעות הקרובות. הצוות הרפואי החליט לבצע סדרת בדיקות מקיפות ושגרתיות שמתבצעות בהכרה מלאה, כולל בדיקה חשמלית של הלב, שכולן יצאו תקינות לחלוטין. בשום שלב לא אובחנה הפרעה כלשהי בקצב הלב. לצורך המשך מעקב שגרתי החלטנו להשתמש בהולטר תת-עורי, כפי שנהוג, כדי לאפשר לצוות המקצועי הרפואי הצמוד של ראש הממשלה להמשיך במעקב שוטף".
פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה פנימית ומנהל רפואי, העריך הבוקר ב-ynet Live כי מדובר בהשתלת מכשיר ILR, מכשיר לבדיקת הפרעות קצב: "חייבים לשלול הפרעות הולכה קשות בלב, ולכן עשו לו את הבדיקה. כל הדילמה כאן הייתה אם זו רק התייבשות או אם יש כאן בעיה של קצב הלב, ואני חושב שבבית החולים שיבא עשו עבודה יוצאת מן הכלל".

לשאלה מדוע נתניהו פונה לתל השומר, למרות שהוא גר בקיסריה, השיב פרופ' אדלר: "כל הצנתורים של המוח נמצאים בשיבא, לכן הוחלט על ידי ד"ר ברקוביץ' הרופא שלו, ובצדק, לקחת את ראש הממשלה לשיבא". אדלר הוסיף: "בהחלט הייתי ממליץ לראש הממשלה להרגיע קצת את העומס, אין ספק שזה חלק מהסיפור".
הלילה נשאר נתניהו להשגחה במחלקה הקרדיולוגית בהמלצת הרופאים בבית החולים שיבא תל השומר. זה קרה בסיומו של סוף שבוע פעיל מבחינת ראש הממשלה - סופ"ש שהחל בשיט בכינרת ונגמר במיון. נתניהו שוהה בחדר שניתן בעבר לכל ראשי הממשלה שאושפזו בשיבא, ומאפשר גם מקום לאבטחה ולשאר הצרכים. בעקבות האשפוז, ישיבת הממשלה שתוכננה להיום בבוקר תידחה למחר.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
"בילה בכינרת אותה הוא כל כך אוהב". השיט של בני הזוג נתניהו, שלשום
שלשום בבוקר נתניהו בילה כאמור בכינרת עם רעייתו שרה. הם אכלו במסעדה במתחם הלידו שבטבריה, ולאחר מכן יצאו לשיט קצר בסירה אקולוגית. "אתמול ביליתי עם רעייתי בכינרת בשמש, בלי כובע, בלי מים, לא רעיון טוב", אמר נתניהו אמש בסרטון שפרסם מבית החולים. מלשכתו נמסר כי לפי ההערכה הראשונית במיון - רה"מ סבל מהתייבשות.
ורד, בעלת מתחם הלידו, סיפרה כי "בני הזוג נתניהו ביקרו אצלנו ביום שישי לפני הצהריים, כפי שהם נוהגים לעשות מפעם לפעם, כשמתאפשר להם. בשלב מסוים הם יצאו להפלגה, עם הבן שלי, על סירה אקולוגית שהוא בנה". לדבריה, "לסירה יש גג, אבל השעה הייתה מאוד חמה, עם טמפרטורות גבוהות. כאשר שמעתי היום את הדיווח בתקשורת על הגעתו של רה"מ לבית החולים, שיערתי במדובר בסוג של התייבשות, לאחר שבילה בשעות חמות בכינרת אותה הוא כל כך אוהב".
בדרך חזרה מהכינרת לביתו של נתניהו בקיסריה שלשום אחר הצהריים, שיירת ראש הממשלה נתקלה בהפגנה בצומת פוריידיס בעקבות הרצח ביום חמישי של עלאא מרעי (34), עוזר ראש המועצה המקומית - והנרצח ה-123 בחברה הערבית מתחילת השנה. המפגינים חסמו את הצומת בכביש 4, אבל אז נשמעו סירנות והמפגינים נדרשו לפנותו במהירות. תוך שניות התברר שלמקום הגיעה שיירת רה"מ, כשהוא באחד הרכבים, בכביש שנמצא לא הרחק מביתו הפרטי בקיסריה.

3 צפייה בגלריה
 מחאה של תושבי הכפר פורדיס נגד האלימות בחברה הערבית
 מחאה של תושבי הכפר פורדיס נגד האלימות בחברה הערבית
המחאה בצומת פוריידיס, בזמן מעבר שיירת ראש הממשלה
3 צפייה בגלריה
שיירת מכוניות עם בנימין נתניהו עוברת במחאה של תושבי הכפר פורדיס נגד האלימות בחברה הערבית
שיירת מכוניות עם בנימין נתניהו עוברת במחאה של תושבי הכפר פורדיס נגד האלימות בחברה הערבית
שיירת נתניהו חוצה את הצומת החסום
מאבטחים יצאו בנשקים שלופים, ובסיוע שוטרים הם הרחיקו את המפגינים. "סע מהצומת", נאמר לאחד המפגינים, שענה בזעם: "את הכוח שלכם תפגינו נגד העבריינים". המפגינים אמרו כי "אם זה היה מעניין את נתניהו, הוא היה יכול לצאת מהרכב ולדבר עם האנשים, לשמוע את הכאב שלהם".
אתמול, יממה לאחר שבילה בכינרת, נתניהו התלונן על סחרחורת - ופונה כאמור למיון. רעייתו שרה ובנו אבנר ליוו אותו, וגם רופאו האישי ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. אבנר עזב את המקום לאחר כשעתיים.

בסביבתו של נתניהו אמרו כי הוא הובא מקיסריה לבית החולים באמצעות שיירתו, וכי הוא הגיע לשם בהכרה מלאה ויצא מהרכב בהליכה עצמאית. ראש הממשלה קיבל את הטיפול הראשוני על ידי פרמדיק של היחידה לאבטחת אישים של השב"כ (יחידה 730), והם גם אלה אשר פינו אותו לבית החולים.
כמה שעות לאחר מכן, פרסם כאמור ראש הממשלה סרטון מבית החולים שבו אמר: "תודה לכולכם על הדאגה. אני רוצה גם להודות לצוותים המצוינים בשיבא שבדקו אותי, ברוך השם אני מרגיש מאוד טוב". על אף המסר המרגיע מצד נתניהו, הוא יישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית - ובכירי הקרדיולוגים בשיבא הוזעקו לבית החולים. המוזעקים הם מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב פרופ' שלמה מטצקי, מנהל מרכז הלב, חזה וכלי דם פרופ' אהוד רענני, ומנהל המערך הקרדיולוגי פרופ' עמית שגב.
פורסם לראשונה: 23:28, 15.07.23