"תגובתך המהירה לאירוע הובילה לחיסול המחבל ולמניעת אסון כבד יותר", כך כתב השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בתעודת הוקרה שהעניק היום (שלישי) לרס"מ ע', שנטרל את המחבל בפיגוע בבני ברק יחד עם רס"ב אמיר חורי, שנהרג בקרב יריות עם המחבל.
ע' וחורי, מיחידת האופנוענים של תחנת בני ברק, רכבו יחד על האופנוע המשטרתי בעת הפיגוע, שבו נרצחו חמישה בני אדם. ע' ירה ונטרל את המחבל לאחר ששותפו הסתער עליו, ואף הספיק לצעוק לו "זהירות, חורי!". השר בר-לב צפוי להגיע הערב לבית משפחתו של אמיר חורי על מנת להעניק להוריו תעודת הוקרה גם עבורו.
2 צפייה בגלריה
אמיר חורי ורס"מ ע'
אמיר חורי ורס"מ ע'
"רגעי הקרב מלמדים עליך רבות, על מי אתה כאדם, כשוטר, כחבר לנשק". רס"ב אמיר חורי ורס"מ ע'
(צילום: באדיבות המשפחה, דוברות משטרת ישראל )
2 צפייה בגלריה
הענקת תעודת ההוקרה לרס"מ ע'
הענקת תעודת ההוקרה לרס"מ ע'
"פעולה הירואית ומקצועית, שראויה לשמש דוגמה ומודל לשוטרים רבים". הענקת תעודת ההוקרה לרס"מ ע'
(צילום: דוברות המשטרה)
השר בר-לב הגיע הבוקר לתחנת המשטרה בבני ברק כדי לפגוש את חברי יחידת האופנוענים ולהעניק לע' את התעודה, יחד עם המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. "אותם רגעי הקרב מלמדים עליך רבות, על מי אתה כאדם, כשוטר, כחבר לנשק שדואג להזהיר את חברו תוך כדי חתירה למגע", אמר בר-לב.
המפכ"ל העניק לע' סכין, וציין כי "מדובר בפעולה הירואית ומקצועית, אירוע שראוי שישמש דוגמה ומודל לשוטרים רבים". ניצב אשד אמר: "אנחנו רואים בפעילות שלך ושל אמיר גבורה עילאית שראויה להוקרה והערכה, הצלחתם לחבר בין קבוצות אוכלוסיה שונות בחברה בישראל".