2 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
יעקב שבתאי ואיתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
קצינים בכירים בסביבת מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, כמו גם כמה מקורבים נוספים אליו, פנו בימים האחרונים למספר גורמים הקרובים לשר לביטחון הפנים המיועד, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - במטרה לקדם מפגש פיוס בינו לבין המפכ"ל. כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות". זאת בעקבות חילופי דברים קשים ביניהם בעבר, שבהם קרא בן גביר לפיטוריו של שבתאי.
קצין בכיר במשטרה סיפר כי המפכ"ל שבתאי מוטרד ומודאג מאז היוודע תוצאות הבחירות מהאפשרות שאם בן גביר יהיה השר הממונה על המשטרה - הוא יפעל להדיח אותו, לאור דרישתו הצפויה לקבל סמכויות נוספות על המשטרה, כפי שלשר הביטחון יש על צה"ל, וקריאותיו בעבר הלא רחוק כאמור לפיטוריו של שבתאי.

"שבתאי בנה על שנת כהונה רביעית ולא חלם שבן גביר יהיה השר שממונה עליו", תיאר בכיר במשטרה. "שבתאי מבין שבן גביר ירצה להראות לציבור תוצאות מהירות וחושש שהוא ירצה למנות בעצמו מפכ"ל אחר. שבתאי יצטרך לעבוד קשה כדי להגיע לליבו של בן גביר".
בין שבתאי לבן גביר היסטוריה של מערכת יחסים עכורה. שבתאי האשים בעבר את בן גביר בהצתת המהומות בערים המעורבות במבצע "שומר החומות". מצד שני בן גביר, שמתח ביקורת קשה על המפכ"ל, בין היתר על תפקוד המשטרה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, קרא לפיטוריו כמה פעמים. בן גביר אף איים בעבר לתבוע את המפכ"ל.
"קרוב הרגע שאתבע את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי במיליוני שקלים, התחושה היא שהוא עושה הכל כדי לסגור איתי חשבון על כך שמתחתי עליו ביקורת קשה", אמר בן גביר באוגוסט 2021. במשטרה דחו אז את הטענות מכל וכל. בדצמבר 2021 כתב יו"ר עוצמה יהודית בטוויטר: "אחרי ששבתאי החריב כל חלקה טובה במשטרה, כעת מסתבר שהוא הפך את השוטרים לניצבים בסרט שהוא מביים. שבתאי, אתה מפכ"ל המשטרה, לא מפיק סרטים. נכשלת - הביתה".
2 צפייה בגלריה
שלום קעטבי
שלום קעטבי
ניצב בדימוס שלומי קעטבי. צפוי להיות חלק מהכוורת של בן גביר במשרד לביטחון הפנים
(צילום: יריב כץ)
היום יחלו הצוותים של הליכוד והציונות הדתית לדון במשא ומתן הקואליציוני וברשימת הדרישות, אך בן גביר ועוצמה יהודית יחלו את השיחות מחר לאחר הוא ישוב מחופשה באילת. היעד המרכזי הוא כמובן תיק ביטחון הפנים עם סמכויות נרחבות, כשבן גביר צפוי לדרוש תוספת של שישה מיליארד שקלים לתקציב המשרד - שתיועד בין היתר להעלאת שכר השוטרים עד דרגת רפ"ק בכ-3,000 עד 4,000 שקלים, להוספת תחנות משטרה ולפיתוח טכנולוגיות. בסביבתו אמרו שידרוש לשנות את הוראות הפתיחה באש במשטרה נגד מיידי בקבוקי תבערה: "עד עכשיו חיכו שהמחבל יזרוק את הבקבוק ואז ירו. זה הולך להשתנות".
בתוך כך, בן גביר כבר התחיל לקדם מהלכים לקראת כניסתו הצפויה אל המשרד לביטחון הפנים. מי שככל הנראה יהיה חלק מהכוורת הקרובה שלו במשרד הוא ניצב בדימוס שלומי קעטבי, בעבר מפקד מחוז יהודה ושומרון במשטרה. קעטבי עמד ב-2018 בראש ועדה לבחינת מעמדם של האסירים הביטחוניים בישראל, שהמלצותיה לא יושמו.
ממשטרת ישראל נמסר: "איננו מתייחסים לרכילות חסרת כל שחר".