פחות מיממה לאחר "פסגת הרגיעה" בעקבה: דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, מסר הלילה (בין ראשון לשני) כי ארה"ב מגנה את "האלימות בגדה המערבית". פרייס הדגיש בהודעתו כי ארה"ב מגנה את "מתקפת הטרור בה נהרגו שני ישראלים", וגם את "אלימות המתנחלים שהסתיימה בהרג של פלסטיני אחד, בפציעתם של למעלה מ-100 אחרים ובהרס הנרחב שנגרם לרכוש".
בדבריו, אותם פרסם בחשבון הטוויטר שלו, מתייחס פרייס לפיגוע הירי הקטלני בו נרצחו האחים הלל מנחם (22) ויגל יעקב (20) יניב מהר ברכה, ולפרעות שאירעו בתגובה שעות לאחר מכן בעיירה הפלסטינית שמדרום לשכם. דובר מחלקת המדינה ציין כי "ההתפתחויות האלו מדגישות את החובה להפחית באופן מיידי את המתיחות באזור במילים ובמעשים". הוא הוסיף כי "ארה"ב תמשיך לעבוד עם ישראל, הפלסטינים ושותפינו האזוריים להחזרת השקט".
5 צפייה בגלריה
ביידן, הפיגוע והפרעות בחווארה
ביידן, הפיגוע והפרעות בחווארה
ביידן, הפיגוע והפרעות בחווארה
(צילום: EPA, שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
נד פרייס
נד פרייס
"נמשיך לעבוד להחזרת השקט". נד פרייס
(צילום: רויטרס)

הודעת מחלקת המדינה האמריקנית מגיעה פחות מיממה לאחר הפסגה בעקבה, בה השתתפו נציגים ישראלים ופלסטינים בכירים, במטרה להשיג "רגיעה" לפני הרמדאן. במהלך הוועידה בירדן אירע פיגוע הירי, שבעקבותיו פרצו המהומות רחבות ההיקף בחווארה וביישובים נוספים - בהן הוצתו על ידי מתנחלים בתים ורכבים.
הרשויות ברמאללה דיווחו אמש על שורת התנכלויות של מתנחלים לבתים ולרכוש בכמה יישובים פלסטיניים בגדה. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים. בתיעוד מחווארה, מוקד ההתפרעויות, נראים בתים עולים באש, וכוחות הביטחון סייעו למפונים להיחלץ מבתים שהוצתו.
מעט אחרי השעה 23:00 השיגו הכוחות שליטה על המהומות - ולאחר הערכת מצב הוחלט בצה"ל על תגבור כוחות ביהודה ושומרון. במקביל, בשל חשש מהסלמה גם בירושלים וברצועת עזה, הנחה שר הביטחון על הגברת כוננות בכל הגזרות.

5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו אבו מאזן נשיא פלסטיני
בנימין נתניהו אבו מאזן נשיא פלסטיני
"להפחית את המתיחות באזור, במילים ובמעשים". המסר האמריקני לישראל ולפלסטינים
(צילום: אוהד צויגנברג, EPA)
5 צפייה בגלריה
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
הצתת רכבים בחווארה
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל במחסום חווארה
כוחות צה"ל במחסום חווארה
כוחות הביטחון במחסום חווארה
(צילום: EPA)
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון בעקבות האירועים שבו אמר: "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב שאיבדה שניים מבניה היקרים, השם יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו, אנחנו נבוא איתו חשבון.
"אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות, לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם, ואני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים וביחד ננצח את הטרור".
לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בשלל האירועים שמוגדרים כפשע שנאה נרשמו לפחות כ-20 מקרי חנק של פלסטינים בעקבות שאיפת עשן. בנוסף דיווחו הפלסטינים על הרוג מירי בעיירה זעתרה, ועל פצוע קשה מפגיעת אבן ופצוע קל מפגיעת מוט מתכת בחווארה. הפלסטינים גם דיווחו על הצתה בקבר יוסף בשכם.
לפי המידע שנבדק בישראל, במהלך ההתפרעויות הוצתו יותר מ-15 בתים ו-30 כלי רכב של פלסטינים. אנשי מנהלת התיאום והקישור לשכם במנהל האזרחי סייעו לחלץ פלסטינים משישה בתים שהוצתו. גם כוחות של צה"ל ומשמר הגבול סייעו בפינויים בזירות שונות.