1 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל נכנס למאסר בכלא חרמון
אלון קסטיאל נכנס למאסר בכלא חרמון
קסטיאל נכנס לכלא חרמון ב-2018
(צילום: זהר שחר)
בתום שעות ארוכות של דיונים, ועדת השחרורים דחתה הערב (יום ב') את בקשתו של עבריין המין אלון קסטיאל לשחרור מוקדם.
"הגעתי למסקנה כי טרם הגיעה השעה להורות על שחרורו המורדם של האסיר", כתבה ראש ועדת השחרורים, השופטת בדימוס אריקה פריאל, בתום הדיון שנערך בדלתיים סגורות בכלא צלמון. פרקליטות מחוז צפון התנגדה בדיון לבקשת השחרור של קסטיאל.

עורכת דינו של קסטיאל רותם טובול מסרה בתגובה: "זה עתה התבשרנו על החלטת הוועדה. טרם קיבלנו את נימוקיה. נלמד אותה ונקבל החלטות בהתאם".
שרי גולן, אחת המתלוננות נגד קסטיאל, מסרה בתגובה להחלטה: "קרה היום דבר גדול בישראל. זה לא רק ניצחון אישי שלי או של כל הנפגעות של אלון קסטיאל, אלא ניצחון של כל מי שאי פעם נפגעה או נפגע. משפטנים אמרו לי שאין לי שום סיכוי להילחם בשחרור מוקדם וקיצור עונש לעבריין מין כמו קסטיאל. והינה, המציאות הוכיחה אחרת. מעט צדק לכל הנפגעות שלא קיבלו את הצדק הראוי. מעט אמונה שאולי המצב פה משתפר ויש הבנה שלא צריכים להיות סלחנים ורכים עם פוגעים מינית ואנסים. להיפך, אני מאמינה שצריך לדבר, לצעוק ולהילחם".
קסטיאל, שהורשע בינואר 2018 במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית, הואשם תחילה גם באונס - אך לבסוף לא הורשע בעבירה. הוא נידון לארבע שנים ותשעה חודשים שאותן הוא נושא בכלא חרמון. בדיון טען שהוא עבר את הטיפול הנדרש וקיבל אחריות מלאה למעשיו ולכן יש לקצר את מאסרו.
אמנם קסטיאל נשלח למאסר, אך נשים רבות שגילו אומץ ללכת למשטרה והסכימו להעיד בבית המשפט עם כל הקושי שכרוך בכך, לא נכנסו לכתב האישום בסופו של דבר. יותר מ-15 נשים התלוננו במשטרה, אולם רק שש מהן הופיעו בכתב האישום, והוא הורשע בכך שפגע מינית רק בארבע מהן.