1 צפייה בגלריה
 הקליע שנמצא בנתיב העשרה
 הקליע שנמצא בנתיב העשרה
הקליע שאותר בנתיב העשרה
(צילום: דובר צה"ל)
קליע שנורה היום (שלישי) מצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל פגע במבנה מסגרייה במושב נתיב העשרה. פועלים ששהו במסגרייה באותה עת לא נפגעו. לאחר איתור הקליע, דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס תקף עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בבית חאנון. בצה"ל מעריכים כי מדובר בירי שכוון לנתיב העשרה, ולא בזליגה מאירוע פנימי .
בתחילה דווח כי כמה קליעים אותרו בקרבה לחממות חקלאיות בנתיב העשרה, ונבחנה האפשרות שמדובר בקליעים מאירוע ירי קודם. בדיקת צה"ל העלתה כי מקור הקליע שפגע במסגרייה הוא מירי שבוצע מוקדם יותר מהרצועה.
במקביל, כלי תקשורת בלבנון דיווחו על כך שרחפן ישראלי התרסק באזור הכפר אל-ווזאני שבדרום המדינה, בסמוך לגבול עם ישראל. דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, הכחיש את הדיווחים בציוץ בטוויטר, שבו כתב כי "בשבוע האחרון לא נפל אף רחפן של צה"ל בלבנון. הניסיונות של שופרות חיזבאללה להדהד שקרים לא יהפכו אותם לאמת".
מוקדם יותר ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ ערכו סיור בקו הגבול עם לבנון ובפיקוד הצפון, ונפגשו עם המפקדים הבכירים בגזרה, זאת לאחר שאתמול יורט רחפן שחצה מלבנון לשטח ישראל. במהלך הסיור אמר לפיד כי "הפעילות של חיזבאללה מסכנת את לבנון. התוקפנות שלה אינה מקובלת ועלולה להוביל את האזור כולו להסלמה מיותרת". הוא הוסיף כי "ישראל תמשיך לפעול כנגד כל שלוחת טרור איראנית באזור ובכלל". גנץ התייחס גם הוא לירוט הרחפן, ואמר כי "לבנון ומנהיגיה יודעים שאם יבחרו בנתיב האש - יכוו קשות".

בסוף השבוע האחרון שוגרו ארבע רקטות משטח הרצועה לעבר ישראל, ובתגובה צה"ל תקף יעדי טרור בעזה בשני גלים שונים. בין היתר הותקף מגדל תצפית של חמאס שניצב מול נתיב העשרה, וכן אתר של חמאס לייצור רקטות, שתואר כאחד "הגדולים והחשובים ברצועה". הרקטות שוגרו חצי יממה לאחר סיום ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, ולראשונה מאז שנכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק.
בעקבות ירי הרקטות, שר הביטחון גנץ החליט בתום הערכת מצב ביטחונית להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי הרצועה. כך, הוקפאו 1,500 היתרי עבודה חדשים שעליהם הוחלט בשבוע שעבר, אך מעבר ארז נשאר פתוח ל-14 אלף הפועלים שכבר קיבלו היתרים. ממשרד הביטחון נמסר אז כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל והוא יישא בהשלכות".
השתתפו בהכנת הכתבה: ליעד אוסמו