1 צפייה בגלריה
הרחפן שהופל
הרחפן שהופל
הרחפן שהופל על ידי צה"ל
(צילום: דובר צה"ל )
צה"ל הפיל אחר הצהריים (שני) רחפן שחצה מלבנון לשטח ישראל בגליל המערבי. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית, וכי לא היו נפגעים באירוע. עוד נמסר כי הרחפן נאסף על ידי הכוחות.
הרחפן ככל הנראה שייך לארגון חיזבאללה. "הרחפן היה במעקב של יחידות הבקרה האוויריות לאורך האירוע", נמסר. "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

בתחילת החודש שיגר חיזבאללה שלושה כלי טיס בלתי מאוישים לעבר אסדת הגז "כריש" - כנראה במטרה לצלם אותה ולרשום הישג תודעתי - אבל צה"ל יירט את כולם. שניים מהם יורטו באופן תקדימי על ידי טילי ברק שנורו מהספינה אח"י אילת, והשלישי יורט על ידי מטוס F-16. שלושה ימים לפני כן יורט בים התיכון כטב"ם נוסף של ארגון הטרור הלבנוני, שהיה גם הוא בדרך לאסדה.
ראש הממשלה יאיר לפיד אמר לאחר יירוט הכטב"מים כי ישראל לא תהסס להפעיל את כוחה כדי לשמור על שלום אזרחיה. "מדינת ישראל היא מדינה שיש עליה איומים לא פשוטים, אבל היא חזקה מכל אויביה. הם צריכים לדעת שבכל רגע נתון אנחנו חזקים יותר, מתוחכמים יותר וקשוחים יותר", הוא אמר בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבה"ד 1.
בשבוע שעבר התייחס מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ליירוט הכטב"מים שהיו בדרכם לאסדת כריש, וטען כי שוגרו לשם "במטרה שטילים יפגעו בהם, כדי שמי שעובד באזורים האלה יידעו שהם אינם בטוחים". הוא איים כי "מסר הכטב"מים הוא רק ההתחלה. אנחנו נגיע לכריש, ולמה שמעבר לכריש, ומה שמעבר לכך. אנחנו עוקבים אחרי כל השדות, הבארות והרציפים לאורך הגבולות. אם אתם רוצים למנוע מלבנון לממש את זכותה להציל את עצמה על ידי הוצאת הנפט והגז, איש לא יוכל להוציא נפט וגז".