הממשלה התכנסה הצהריים (חמישי) לישיבה מיוחדת בעיר שדרות, לפני פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. מחוץ לעיריית שדרות, שם מתקיימת הישיבה, נערכו במקביל הפגנות בעד ונגד המהפכה המשפטית. באופן חריג, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, נכחה גם היא בישיבה - לראשונה מאז כינון הממשלה הנוכחית. בהרב-מיארה נהגה לשלוח את המשנה שלה, ד"ר גיל לימון, אך הפעם החליטה להגיע בעצמה.
בפתח דבריו ציין נתניהו את המבצעים ברצועת עזה כפעולות להגנה על יישובי העוטף, אך נמנע מלהזכיר את מבצע "עלות השחר" שקרה בזמן כהונת הממשלה הקודמת בשנה שעברה: "עוטף עזה הוא עוטף ישראל, כאן חיים כל חלקי עמנו. נמשיך לפתח את יישובי עוטף ישראל, לטובת כל המדינה". ראש העיר שדרות אלון דוידי, שנכח גם הוא בישיבה, פנה לראש הממשלה ואמר לו: "הלוואי ונמשיך לגדול, ושראש הממשלה יתיר לי לעבור את הגבול ולבנות גם בבית חאנון ובית לאהיה (שברצועת עזה)". נתניהו השיב: "באשר לשיפור הדיור בעזה, זה יקח זמן".
2 צפייה בגלריה
מחאה בשדרות
מחאה בשדרות
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לישיבה
(צילום: חיים הורנשטיין)
2 צפייה בגלריה
תומכי הממשלה בשדרות
תומכי הממשלה בשדרות
והפגנה בעד
(צילום: רויטרס)
הממשלה מתכנסת לישיבה שבה, לפי משרד ראש הממשלה, "ידונו ויאשרו תוכנית לחיזוק העיר שדרות ויישובי עוטף עזה". כמו כן צפויה שרת התחבורה מירי רגב, מי שממונה על טקס הדלקת המשואות שייערך בערב יום העצמאות, למסור עדכון על האירועים בשבוע הבא. רגב קראה אתמול לאנשי המחאה שלא להגיע להפגין בטקס יום העצמאות - והבהירה כי מי שיעשה זאת יוצא ממנו. שלשום היא קיימה דיון היערכות למניעת הפרעות בטקס מצד המוחים נגד המהפכה המשפטית. "זה נחמד באיילון, בקפלן וכל מקום אחר, אבל אני לא מסכימה שזה יהיה בהר הרצל", אמרה השרה רגב.
רגב הנחתה שבמקרה של פרובוקציות במהלך טקס הדלקת המשואות, הבמאי ישתמש בגיבוי המוקלט מהחזרה הגנרלית שתיערך בראשית השבוע הבא. גם בעבר היה גיבוי מוקלט למהלך האירוע, אך לא נעשה בו שימוש. למפיקי הטקס ברור שגם אם הציבור לא יצפה בפרובוקציה כזו או אחרת בשידור בערוצי הטלוויזיה, מיד יועלו לרשתות החברתיות סרטונים שמתעדים פעולות כאלה. לכן, אין להנחיה הרבה משמעות.
בשבוע שעבר שוחח בטלפון רה"מ נתניהו עם ראשי רשויות מעוטף עזה, לאחר ההסלמה הביטחונית, ואמר להם כי ישראל פועלת "בגלוי ולא בגלוי" בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה שאירעו אז. בשיחה ביקשו ראשי הרשויות מנתניהו שיאיץ את התוכנית הממשלתית לחיזוק עוטף עזה. נתניהו שוחח על נושא המיגון גם עם ראשי רשויות בצפון.