ח"כים בקואליציה ובאופוזיציה עסוקים היום (חמישי) בחילופי האשמות לאחר הדרמה בכנסת אתמול, וההפתעה עם היבחרה של ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד כנציגת הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי), חבר צוות המשא ומתן בבית הנשיא, תקף את התנהלות הליכוד, ואמר בריאיון לאולפן ynet כי "רואים שהם לא באים בידיים נקיות להידברות". ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) השיב: "לפיד וגנץ פוצצו את השיחות".

2 צפייה בגלריה
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
"ניסה תרגיל שלא צלח". טרופר נגד נתניהו
(צילום: רויטרס /Ronen Zvulun)
"ראשי הקואליציה החליטו לעשות מחווה לאופוזיציה", טען בוארון. "הלכנו להידברות ועצרנו את התהליך עם רוב מובהק של 64 מנדטים, מתוך רצון להביע סולידריות. בני גנץ ויאיר לפיד הכריזו אתמול על עצירת השיחות". לדבריו, "יש לנו מחויבות כלפי הציבור שלנו. כמה מחוות עוד נוכל ונצטרך לעשות למען האופוזיציה. עבדנו בלי סוף למען הסכמה - אבל אין הסכמה ואנחנו חייבים להתקדם לטובת העם והמדינה שלנו".
בוארון התייחס גם לסירוב של ח"כ טלי גוטליב ממפלגתו להסיר אתמול את מועמדותה מהוועדה לבחירת שופטים. הוא ציין כי היא "טעתה בשיקול הדעת ולא אפשרה לקואליציה לעמוד בהתחייבות כלפי מפלגת עוצמה יהודית".
2 צפייה בגלריה
  בני גנץ, יאיר לפיד
  בני גנץ, יאיר לפיד
"פוצצו את השיחות". ההאשמה של בוארון
(צילום: יואב דודקביץ')

ח"כ טרופר התייחס לסערה סביב מועמדותה של גוטליב, ואמר כי "ראש הממשלה לא שולט בקואליציה שלו, אז מה יעזור להגיע איתו לסיכום. זה לא רק גוטליב וזה נראה רע". לדבריו, "נתניהו משדר חולשה מול השותפים שלו וכניעה לקיצוניים. כדי להגיע להידברות צריך לשבת מול אנשים שידיהם נקיות ואתמול זה לא היה נראה כך".
על תרגיל הקואליציה, אמר טרופר: "נתניהו שוב ניסה לעשות תרגיל שלא צלח. יש שבר עמוק באמון". עם זאת, הוא הוסיף כי הוא "לא מאבד תקווה. המחירים לחברה הישראלית גבוהים מדי מכדי שנרים ידיים. לא אנחנו פיצצנו את השיחות, נתניהו שבר את הסיכומים ולכן הוא עוד יכול לחזור בו. בהנחה שיקימו את הוועדה נחזור להידברות ומקווה שנגיע להסכמות".

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) התייחסה להצבעה על הרכב הוועדה, ואמרה בריאיון ל-ynet radio כי "היה לנו סיוע מתוך הקואליציה". לדבריה, "היו בספירה טפסים עם קומבינציות מאוד מוזרות. היה ברור שיש חברי קואליציה שעזרו לקארין אלהרר". על מועמדותה של גוטליב אמרה רייטן כי "היא הוכיחה אתמול שנתניהו מאוד חלש. שאומנם הוא מבטיח לכולם משילות, אבל אפילו בתוך הקואליציה ה'הומוגנית' שלו הוא לא מצליח להוכיח משילות. זה היה מטורף.
"ח"כ מהליכוד ביקש ספירה חוזרת וטוב שכך כי גילינו טעות", אמרה רייטן על ספירת הקולות, שארכה יותר משעתיים. "בתום הספירה הראשונה הפער אצל קארין בין בעד ונגד היה רק קול אחד. לכן אמרנו 'אנחנו לא יכולים לקחת את הסיכון שאולי טעינו'. התחלנו מחדש את הכול ואז גילינו שטוב שחבר הכנסת ביקש ספירה חוזרת כי הפער הפך להיות שני קולות. ואז עשינו ספירה שלישית רק לקארין כדי לוודא שבאמת לא טעינו בספירות וזה באמת התקבע בפער של שניים".

ח"כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) התייחסה גם היא להצבעה, לאחר שנבחרה לוועדה לבחירת דיינים ברוב של 60 קולות, ואמרה בריאיון לאולפן ynet כי היא "מטילה דופי במנהיגות של נתניהו". לדבריה, "מה שקרה אתמול זה מראה שהוא לא שולט על חברי הכנסת בליכוד, אבל גם לא על הקואליציה". תמנו שטה הוסיפה: "אני מאמינה שיש ח"כים בקואליציה שמבינים שצריך לעשות הכול כדי להוציא את המדינה מהמשבר החוקתי. גם מי שחושש מנתניהו באופן פומבי ועשה את זה מאחורי פרגוד - יגיע יום והוא יצא באופן פומבי", הוסיפה תמנו שטה. "הם מודאגים לא פחות מאיתנו מהמצב ומבינים שנתניהו הולך בדרך שפוגעת באזרחי המדינה".