אחרי שנציג ש"ס במועצת העיר ראשון לציון כינה את מצעד הגאווה המתוכנן בעיר "מצעד הבושה והחרפה" ודרש להרחיק את מסלולו ממרכז העיר - מחזיקת תיק הלהט"ב בעירייה עונה לו ומבטיחה כי המצעד יתקיים כסדרו בחודש הבא. "יש את המתנגדים החשוכים שחייבים להתבלט, אבל ראשון לציון היא עיר פלורליסטית ושוויונית. אנחנו מעודדים לסובלנות", אמרה אילנית הרוש בריאיון לאולפן ynet הבוקר (חמישי).
חברת המועצה מסיעת מרצ אמרה כי היא לא חושבת שהאמירה של אריה כהן תגרום להסתה, מכיוון שרוב התושבים לא מתנגדים לקיום המצעד. "זו השנה החמישית שבה מצעד הגאווה יתקיים בעיר, ובכל שנה זה עובר חלק יותר. יש לנו קהילה מדהימה", סיפרה. "המצעד יעבור בלי שום תקלות". גם ראש העיר רז קינסטליך דחה השבוע את אמירותיו של איש ש"ס: "אנו מוקיעים את דבריו ואין להם מקום בעיר שלנו או במדינה מתוקנת".
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בראשון לציון
מצעד הגאווה בראשון לציון
מצעד הגאווה בראשון לציון, ארכיון. "בכל שנה זה עובר חלק"
(צילום: אבי מועלם)
3 צפייה בגלריה
רב אריה כהן
רב אריה כהן
הרב אריה כהן. "מתנגדים חשוכים"
(צילום: אבי מועלם)
מצעד גאווה נוסף שנתקל בהתנגדויות הוא זה שמתכונן בנתיבות. מארגניו סובלים מהתנכלות ושמשת הרכב של אימו של אחד מהם נופצה השבוע. הראל לב (29) שנמנה עם המארגנים אמר במשדר כי "התחושה היא שמנסים בכל הכוח למנוע מאיתנו להשמיע את הקול שלנו".
הראל לבהראל לב. "להט"בים מקומיים גם רצו מקום לחגוג"
לב, חובש כיפה ובן של רב שיצא מהארון לפני שנה, הגיע לנתיבות במסגרת שירותו הצבאי בחיל החינוך ונשאר לגור שם. הוא העיד בצער כי נאלץ לעזוב את העיר לרמת גן בתחילת השנה. "קשה להומו רווק לגור בפריפריה וגם למצוא בן זוג", סיפר, והוסיף כי חלומו הוא למצוא בן זוג ולחזור לנתיבות.
3 צפייה בגלריה
שמשת הרכב שנופצה
שמשת הרכב שנופצה
שמשת הרכב של אימו של אחד ממארגני המצעד בנתיבות. "התקווה שלנו היא לקיים את המצעד באופן כמה שיותר מכבד"
לדבריו, "ברמה האישית-חברתית" התחושה היא שרוב הציבור בנתיבות מקבל ומכבד את קהילת הלהט"ב. "המצעד הזה הוא יוזמה של להט"בים מקומיים שגרים כיום עם המשפחות שלהם בנתיבות, ופשוט רצו שגם להם יהיה מקום שבו יוכלו לחגוג את מצעד הגאווה. לצערי לוקחים את המסר הזה, של אהבה והכלה עבור כולם, ומציגים אותו כמתקפה שלנו נגד הציבור החרדי בעיר. העיוות הזה מחלחל ואנחנו חווים את התוצאות. אחרי שפורסם כי אחד החברים שלנו מתכוון להשתתף במצעד התקיימו הפגנות סוערות מול בית שלו, וניפצו את שמשות הרכב של אמא שלו".
הוא הבהיר כי למרות האיומים, המצעד יתקיים כמתוכנן ב-3 ביוני. "אני מקיים שיחות עם ראש העיר, והתקווה שלנו היא לקיים את המצעד באופן כמה שיותר מכבד, בשיתוף פעולה עם העיר, ולא בצורה של מחאה", אמר.