התפתחות דרמטית בתיק הרצח של יואל להנגהל: כשנה וחצי אחרי הרצח של בן ה-18 שנדקר למוות במסיבת יום הולדת בקריית שמונה, תסיים פרקליטות מחוז צפון את הליך השימועים של 13 החשודים הנוספים במעורבות בתקרית - כאשר היום (ראשון) יתקיים האחרון שבהם.
1 צפייה בגלריה
יואל להנגהל, ליעד אדרי
יואל להנגהל, ליעד אדרי
אדרי ולהנגהל
(צילום: אביהו שפירא)
להנגהל, תלמיד ישיבת ההסדר במעלות, נרצח ב-7 באוקטובר אחרי שעשרות צעירים התנפלו עליו באלימות, ואז הפקירו אותו, מתבוסס בדמו. שעות לאחר שפונה מקריית שמונה לבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של העולה החדש, בן לקהילת בני המנשה מנוף הגליל. מאז, הגישה הפרקליטות רק כתב אישום אחד, נגד ליעד אדרי, הנאשם היחיד ברצח.
בהמשך, הכין צוות בפרקליטות רשימה של 13 מעורבים, בהם 12 מתחת לגיל 18, שנאספו נגדם ראיות הקושרות אותם לרצח. בחודשים האחרונים נשלחו הזמנות לשימוע לכל שאר המעורבים - שישה קיימו הליך שימוע פיזי במשרדי הפרקליטות, שניים קיימו הליך שבמסגרתו עורכי דינם שלחו תגובה לשימוע בכתב - והשאר כלל לא הגיבו להזמנות לשימועים. ההחלטה על כתבי אישום נוספים תוכרע על ידי צמרת פרקליטות המדינה, שכן כאמור רוב המעורבים החשודים הם מתחת לגיל 18.
בחודש שעבר הוחלט, בהסכמת הפרקליטות, כי תיק הרצח יועבר להליך גישור בפני שופט בית המשפט המחוזי בנצרת שישמע את הצדדים בתיק - במקביל לתיק העיקרי המתנהל בהרכב של שלושה שופטים.
עו"ד רחל צינקיןעו"ד רחל צינקיןצילום: אביהו שפירא
עורכת הדין רחל צינקין, המייצגת את משפחת להנגהל, מסרה: "אני מברכת על סיום הליכי השימוע לכל 13 המעורבים האחרים בתיק, מוטב מאוחר מאשר בכלל לא. אני מקווה שהשימועים האלה יבשילו גם לכתבי אישום. מעבר לאחריותם הפלילית של המעורבים בתיק, לפרקליטות שמייצגת את המדינה יש אחריות הן בפן הפלילי והן בפן המוסרי, שכן האירוע בעל אופי של לינץ' אכזרי שהסתיים ברצח אינו אירוע שאפשר לעבור עליו לסדר היום. משפחת להנגהל מתמודדת עם הכאב העצום ומתפללת לצדק".
עורך הדין יהלי שפרלינגעו"ד יהלי שפרלינג
עו"ד יהלי שפרלינג, המייצג את אחד הנערים החשודים שעוברים שימוע בתיק, מסר: "מדובר בילד בן 14.5 בזמן האירוע, כופר לחלוטין במעורבות ברצח, תלמיד בית ספר. אנו מאמינים ומקווים שנשכנע את הפרקליטות שלילד הזה אין שום קשר לרצח. הילד הזה היה עצור למשך תקופה ממושכת בזמן החקירה, וזה הותיר בו טראומה קשה מעבר לעקירה מביתו בגלל המתח הביטחוני".