יום אחרי שאושר בכנסת "חוק טבריה", שיאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בטבריה בועז יוסף להתמודד על ראשות העיר באוקטובר, אמר יוסף כי הוא עובר "רצח אופי".
2 צפייה בגלריה
 דרעי ויוסף
 דרעי ויוסף
דרעי ויוסף
(צילם: שלו שלום, אושרי וייצמן)
החוק מבקש לקבוע כי יו"ר ועדה ממונה יהיה זכאי להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כראש הרשות בבחירות שייערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו. התיקון יחול גם במועצות האזוריות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים.
יוסף הסביר כי "כל מי שמייחס לי קרבה לאריה דרעי משקר, לצערי אין לי שום קרבה אליו. אני עובר בחודשים האחרונים רצח אופי בתקשורת, והכל בגלל שמייחסים לי קירבה לדרעי". לדבריו, "במשך 31 שנים הייתי עובד ציבור מקצועי, אובייקטיבי והגון, שמילא תפקידים בכירים בשלטון המקומי. התחלתי כגזבר בעיריית טבריה לפני 30 שנה, שימשתי במשך 10 שנים כגזבר בעיר, המשכתי למועצה האזורית עמק הירדן, גם שם כגזבר, ומשם התקדמתי לממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים, ובמשך שלוש שנים שימשתי כממונה על המחוז".
2 צפייה בגלריה
עמית הלוי
עמית הלוי
הצעת החוק זכתה לכינוי "פרסונלית". ח"כ הלוי
(צילום: יואב דודקביץ)
כלפי יוסף נטען, בין היתר על ידי מועמדים נוספים לראשות העיר טבריה, כי הוא מקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי, שפועל לבחירתו לתפקיד. הצעת החוק, שקודמה על ידי ח"כ עמית הלוי מהליכוד, גם זכתה לכינוי "פרסונלית" מצד חברי האופוזיציה, מאחר שהמצב שההצעה מבקשת לשנות דבר שקיים רק בעיר טבריה. הצעת החוק מבטלת את האיסור בחוק על מי שכיהן כחבר ועדה ממונה, או למי שעומד בראש ועדה, להתמודד בבחירות לרשות מקומית בה כיהן.
לפי יוסף, "נוח לתקשורת להציג אותי כמקורב לדרעי ולא כמומחה בתחום השלטון המקומי, וזה מעליב מאוד. שוכחים ומתעלמים מהרקע המקצועי שלי, וזה מקומם. צברתי ניסיון עשיר בתחום השלטון המקומי ואני מעמיד את כל הניסיון והידע שלי לטובת תושבי טבריה. אם הייתי עובד כמומחה חיצוני הייתי משתכר פי שניים ויותר ממה שאני משתכר היום".
יוסף הוסיף כי "אני מוותר היום על עשרות אלפי שקלים בחודש רק כדי לתרום לטבריה, העיר שנולדתי בה והתחנכתי בה, עיר שאני מאוד אוהב וכולי מושקע בטיפוחה ושגשוגה. מאז שהגעתי לעיר טבריה עוברת מהפכת פתוח חסרת תקדים עם תוכניות אסטרטגיות ארוכות טווח בתחום החינוך, התיירות, וההתחדשות העירונית. אני אשקול את צעדיי בעתיד ואני לא פוסל כלום".