משדר הבוקר של אולפן ynet

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת תחדש היום (ראשון) את הדיונים בהכנה לקריאה שנייה ושלישית בחלק הראשון של המהפכה המשפטית, הנוגע לוועדה לבחירת שופטים ומניעת הביקורת השיפוטית על חוקי יסוד. בעוד מתווה העם שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג לא על הפרק, ייתכנו שינויים בנוסח הצעת חוק יסוד: השפיטה, וסעיפים מסוימים מהמתווה נשקלים. בתוך כך, בליכוד הבהירו כי הם "לא מקפיאים את הרפורמה".
4 צפייה בגלריה
 ועדת חוקה חוק ומשפט
 ועדת חוקה חוק ומשפט
הדיונים יחודשו היום. יו"ר הוועדה
(צילום: יואב דודקביץ')
יו"ר הוועדה שמחה רוטמן הודיע לחבריה כי הדיון היום צפוי להיות ארוך במיוחד, וכי בימי ראשון עד רביעי השבוע יתקיימו דיונים מדי בוקר. הכנסת תצא לפגרת הפסח בעוד שבועיים, ונראה שהיעד של שר המשפטים יריב לוין לסיים את החקיקה במלואה עד סוף המושב הנוכחי לא יתממש. בקואליציה מתכננים לסיים את חקיקת חוק יסוד: השפיטה שנמצא כעת בדיוני הוועדה, וההצבעות בקריאה שנייה ושלישית צפויות בשבוע הבא, השבוע האחרון במושב החורף.
בתוך כך, בקואליציה מתכננים לסיים גם את חקיקת חוק הנבצרות עד סוף המושב, ואחרי שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה במליאה, הוא יובא היום בפני הוועדה המיוחדת והדיונים להכנה לקריאה שנייה ושלישית יחלו. על פי הצעת החוק, רק הכנסת תוכל להכריז על נבצרות ראש ממשלה, וזאת רק במצב שהוא אינו יכול למלא את תפקידו בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית בלבד.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו ודרעי. חוק הנבצרות ו"חוק דרעי 2" יעברו לפני פסח?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר מכן, בוועדת הכנסת יחל דיון נוסף בתיקון חוק המתנות של ח"כ עמית הלוי מהליכוד - שזכה לשם "חוק התרומות לנתניהו" - בהכנה לקריאה ראשונה. החוק יאפשר לנבחרי ציבור לקבל תרומות עבור מימון הליך רפואי או משפטי. הרקע לחוק הוא גיוס ההמונים שבו נאספו יותר ממיליון שקלים מציבור התומכים של ראש הממשלה בנימין נתניהו והמתנה הנדיבה שקיבל מבן דודו על סך קרוב ל-300 אלף שקלים, שבג"ץ דרש מנתניהו להשיב.
ביום שני הצעת חוק יסוד: הממשלה, המכונה "חוק דרעי 2", תעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת לאחר שאושרה בוועדה ביום רביעי. על פי ההצעה, שהוצעה על רקע פסילת מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי על ידי בג"ץ, בית המשפט לא יוכל להביע ביקורת בעניין מינוי שרים וזהותם.
4 צפייה בגלריה
הכנסת ספר תורה לישיבת חומש לזכרו של יהודה דימנטמן
הכנסת ספר תורה לישיבת חומש לזכרו של יהודה דימנטמן
הכנסת ספר תורה לישיבת חומש. ביטול חוק ההתנתקות יעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית
(צילום: ישיבת חומש)
4 צפייה בגלריה
 ועדת הבריאות
 ועדת הבריאות
מנהל בית חולים יקבע את המדיניות. דיון בחוק החמץ
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ביטול חוק ההתנתקות של ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ לימור סון הר-מלך וחברי כנסת אחרים יעלה ביום שני להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. ביטולו של החוק יאפשר שהיית יהודים בשטחי צפון השומרון, שפונו בתוכנית ההתנתקות בשנת 2005. בציונות הדתית ועוצמה יהודית דחפו את הצעת החוק כדי להכשיר את ישיבת חומש, שהפכה לסמל המאבק להתיישבות באזור.
בנוסף, הקואליציה מתכוונת להשלים השבוע את חקיקת חוק החמץ, וכך יעמוד יו"ר ועדת הבריאות אוריאל בוסו מש"ס ביעד שהציב - להעביר את החוק לפני פסח הקרוב. ביום שני יאושר החוק לקריאה שנייה ושלישית, ויעלה בהמשך השבוע להצבעה במליאה. על פי ההצעה, מנהל בית חולים יקבע את מדיניות הכנסת ואכילת חמץ בשטח בית החולים במהלך חג הפסח, שלט ייתלה בכניסה ונציג מטעם המוסד הרפואי יודיע על כך לכל הנכנסים.
פורסם לראשונה: 22:14, 18.03.23