הכדורגלן יצחק אספה, שהורשע בהפקרתו של הנער ארי נשר ז"ל לאחר שפגע בו עם מכוניתו בספטמבר 2018, שוחרר הבוקר (יום א') מכלא חרמון אחרי שריצה כשנתיים משלוש שנות המאסר שנגזרו עליו.
בשבוע שעבר קיבלה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט את בקשתו לקצר את עונשו, והפרקליטות החליטה לבסוף לא לעתור לבטל את ההחלטה. "אני מצטער ומתחרט על מה שעשיתי", אמר אספה עם שחרורו. הוא יצא מהכלא כשהוא חובש כיפה והתחבק ממושכות עם חברתו.
4 צפייה בגלריה
יצחק אספה עם שחרורו מכלא חרמון
יצחק אספה עם שחרורו מכלא חרמון
"מצטער ומתחרט על כל מה שעשיתי". יצחק אספה משתחרר מכלא חרמון
(צילום: גיל נחושתן )
4 צפייה בגלריה
יצחק אספה עם שחרורו מכלא חרמון
יצחק אספה עם שחרורו מכלא חרמון
(צילום: גיל נחושתן )
ארי נשר ז"ל היה בנו של הבמאי ארי נשר. בדיון בוועדה התנגד נציג היועץ המשפטי לממשלה לשחרור, והדגיש את עמדת משפחת נשר יחד עם מידע מודיעיני על אספה מתחילת מאסרו. מנגד צוין שאספה נמצא בטיפול פרטני מעמיק שהתמקד בהתנהגותו לאחר התאונה, בדגש על הפקרת הנערים. מהדו"ח שהוצג לוועדה עלה כי הוא ממשיך בהתנהגותו החיובית, משמש כעוזר הוראה וכגבאי בבית הכנסת, ומשתף פעולה עם גורמי הטיפול והחינוך כשהתנהגותו ממשיכה להיות טובה וראויה.
על אספה, שהורשע בהפקרה אחרי פגיעה ושיבוש הליכי משפט, נגזרו תחילה 4.5 שנות מאסר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם בית המשפט העליון קיצר את עונשו לשלוש שנים. אספה החל לרצות את מאסרו בכלא חרמון ב-25 בפברואר 2020. בנוסף על עונש המאסר, רישיונו נפסל לשש שנים והוטל עליו לשלם פיצוי בסך 20 אלף שקל להוריו של נשר.
4 צפייה בגלריה
ארי נשר ז"ל
ארי נשר ז"ל
ארי נשר ז"ל
(צילום: דוברות מד"א)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בתל אביב
התאונה הקטלנית התרחשה ב-24 בספטמבר 2018. אספה נהג ברכב שכור בשדרות רוקח בתל אביב מכיוון מערב למזרח, ובאותה עת רכבו במקום ארי נשר ז"ל בן ה-17 וחברו על אופניים חשמליים. בשלב מסוים סטו שני הנערים ונפגעו בעוצמה מחלקה הקדמי של המכונית של אספה. נשר הועבר לבית החולים איכילוב וימים אחדים לאחר מכן נקבע מותו. חברו נפצע.
לאחר התאונה עזב אספה את המקום מבלי להושיט עזרה או להזעיק סיוע. מכיוון שנקבע שמדובר היה בתאונה בלתי נמנעת, הוא לא הואשם באחריות לגרימתה אלא בהפקרת הנפגעים ונטישת הזירה.