3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה ובנימין נתניהו
גלי בהרב מיארה ובנימין נתניהו
היועמ"שית דחתה את הבקשה. גלי בהרב-מיארה ונתניהו
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גרשגורן )
נציגים מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ושאלו אם הוא רשאי להתבטא בעניין מתווה 5 הנקודות לרפורמה במערכת המשפט שהציג אמש נשיא המדינה יצחק הרצוג. היועמ"שית השיבה בשלילה - אחרי שבתחילת החודש פנתה לנתניהו ואמרה לו שעליו להימנע מהתערבות בשינויים במערכת המשפט בשל ניגוד העניינים שבו הוא מצוי על רקע משפטו.
עם זאת, היועמ"שית אמנם לא אישרה לנתניהו לעסוק בפרטי מתווה הנשיא עצמו, אך לא אמרה כי הוא לא יכול להתערב בהקפאת המתווה לצורך משא ומתן עם האופוזיציה. לאחר שבהרב-מיארה דחתה את בקשתו של נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ שמחה רוטמן הודיעו במשותף כי פנו לראש האופוזיציה יאיר לפיד וליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, "על מנת לתאם פגישה משותפת אצל נשיא המדינה, עוד הערב. אנו קוראים לראשי האופוזיציה להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים".
בתגובה לקביעתה של בהרב-מיארה בתחילת החודש כי עליו להימנע מעיסוק במהפכה המשפטית, נתניהו הודיע באותו היום לבג"ץ כי עמדתה אינה מקובלת עליו, והוא ממשיך לעסוק בתוכנית מאחורי הקלעים, למרות הנחיית היועמ"שית.
3 צפייה בגלריה
משבר המהפכה המשפטית: הצעת הפשרה של הנשיא הרצוג
משבר המהפכה המשפטית: הצעת הפשרה של הנשיא הרצוג
משבר המהפכה המשפטית: הצעת הפשרה של הנשיא הרצוג
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנסת
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנסת
הפגנת הרבבות היום מחוץ לכנסת
(צילום: חגית חיים)
ברקע ההפגנה של כ-90 אלף בני אדם נגד המהפכה המשפטית מחוץ לכנסת בירושלים, גורמים בליכוד אמרו בצהריים כי נראה שהרוח נושבת לעבר הפשרה שהציע הנשיא הרצוג אמש. יותר ויותר חברי כנסת בקואליציה סבורים שיש לקבל את פשרת הנשיא כבסיס למשא ומתן, ולא להמשיך את הליך החקיקה כפי שהוא. חלק מהח"כים אף פנו לסביבת נתניהו אחרי המהומה בוועדת החוקה, ואמרו כי יש לפעול להורדת גובה הלהבות.
גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע היום בישיבת הסיעה של מפלגתו נכונות לדון עם האופוזיציה בנוגע למתווה הרצוג, אך סייג כי אין לעכב את החקיקה לצורך הדיונים. דרעי טען כי "חלון של שבוע זה מספיק זמן לשבת לראות אם יש באמת בסיס לשינויים על סמך מתווה הנשיא".
ראש האופוזיציה לפיד אמר אתמול כי המתווה שהציע הנשיא הוא ראוי, אך אמר כי עד שיתקבל, "המאבק לא ייפסק, המחאה לא תיעצר. אנחנו נלחמים על ערכי מגילת העצמאות, ועל עצם הרעיון של חיים משותפים והיותנו עם אחד". יו"ר המחנה הממלכתי גנץ אמר כי הוא "מחזק את הנשיא על דבריו החשובים. ‏חבריי למחנה הממלכתי ואני נכונים לשיח של הסכמות על רפורמה אמיתית שבבסיסה אי פוליטיזציה ושמירה על עצמאות הרשות השופטת ומערך הייעוץ המשפטי, חקיקת חוק יסוד: החקיקה רחב וטיפול בסוגיות שיתנו מענה לצורכי האזרחים ולא לגחמות הפוליטיקאים".