2 צפייה בגלריה
הלוחמים שיאבטחו את המשלחת של ביידן
הלוחמים שיאבטחו את המשלחת של ביידן
"מתרגשים לאבטח את ביידן". חייה, זהבה, יוסף ודניאל
(צילום: יואב דודקביץ)
ארבעה לוחמי מג"ב, שמשרתים במעמד של חייל בודד, יהיו חלק מ-16,000 השוטרים שיאבטחו את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מרגע נחיתתו מחר (רביעי) בישראל ועד לעזיבתו ביום שישי. הארבעה נפגשו אתמול, עטופים בדגל ארה"ב, שמעורר בהם געגועים להורים ולאחים שהשאירו מאחור. למרות זאת, הם לא מתחרטים לרגע שהגיעו לשרת בחזית הלחימה בטרור כלוחמי מג"ב.

ביקור הנשיא - כתבות נוספות

"יש לי חלום ללחוץ את היד לנשיא שלי, ג'ו ביידן, ולהחליף איתו כמה משפטים כשהוא יבקר בירושלים", סיפרה לוחמת מג"ב זהבה כהן (22), שעזבה את משפחתה בניו ג'רזי והגיעה לשרת בישראל כחיילת בודדה. "וואו, זה מטורף", אמרה כהן, כשהיא סופרת את הדקות לקראת הביקור. "כששמעתי שביידן מגיע לישראל ושאהיה חלק ממערך האבטחה שלו - היו לי רגשות מעורבים. אני גאה לשמור על הנשיא שלי בארץ ישראל, המדינה שלמענה עזבתי את הוריי ואת 14 אחיי".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ינחת מחר בישראל. ביידן
(צילום: רויטרס)
בפגישתם אתמול החליפו הארבעה חוויות מהשירות המאתגר, וכהן, לוחמת בפלוגה ב', ציינה בהתרגשות: "אנחנו מצטלמים פה על רקע העיר העתיקה והכותל - הלב הפועם של העם היהודי בכל העולם. זה הישג מרגש המחזק את העובדה שישראל וארה"ב מאוחדות".
חייה אייזנברג, בת 21 מניו יורק, תסיים בשבוע הבא את הכשרת הלוחמים במג"ב. לדבריה, "הביקור מרגש אותי - לא רק משום שאאבטח את ביידן, אלא גם מכיוון שהוא מראה על חוזק היחסים בין שתי המדינות שאני אוהבת: ארה"ב - שם נולדתי, וישראל - שאליה באתי כדי להגן על התושבים בתור לוחמת נגד הטרור".
דניאל ברשר, בן 21 מפלורידה, הוסיף: "נלחמתי להגיע למג"ב, וזו המשימה הראשונה שלי. יש התרגשות מיוחדת לאבטח את ביידן - הוא הנשיא שלי. זו סגירת מעגל עבורי לעשות את זה דווקא בישראל". יוסף לופין, בן 22 ממיאמי שיסיים גם הוא את הכשרתו בשבוע הבא, אמר כי "זו זכות גדולה בשבילי לשמור על הנשיא שלי ועל המדינה. מרגש מאוד לראות את הקשר הטוב והחיבור בין המדינות".