דרמה בעולם התחתון: לאחר שבחודש שעבר הודיעה המשטרה על מעצרם של תשעה חשודים במעורבות רצח העבריין שמעון רביבו, שמטען חבלה שהוצמד לאופנוע שעליו רכב התפוצץ באור יהודה באוקטובר אשתקד, מודיעה היחידה החוקרת כי גייסה עד מדינה שהחליט "לעבור צד" ולשתף עמה פעולה.


1 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
שמעון רביבו וזירת החיסול באור יהודה
(צילום: יאיר שגיא)
צו איסור פרסום הוצאו על זהותו של עד המדינה, דמות דומיננטית שלפי החשד השתתף בכל שלבי תכנון הרצח של רביבו. גיוסו מגיע אחרי גיוס של עד מדינה נוסף מארגונו של ערן חייא בפרשת ניסיון החיסול של העבריין אלי מוסלי.
רביבו בן ה-48, חוסל כאמור בפיצוץ אופנוע בכניסה לשכונת בית בפארק באור יהודה ב-3 באוקטובר 2023 - שנה אחר ששרד ניסיון התנקשות אחר. הוא היה מוכר למשטרה מעבירות של אמל"ח, אלימות, סמים וקשרים עם ארגוני הפשיעה ואף היה מצוי בקשרים עם ארגוני פשע בחברה הערבית.
עם התקדמות החקירה עלה כי חלק מהחשודים מעורבים ברכישה של מכשיר מעקב GPS, שנרכש בתל אביב והוצמד לאופנוע של רביבו. כך שעל פי החשד, הייתה להם יכולת לעקוב אחריו בכל זמן נתון.
כאמור, ב-19 במרץ, כחמישה חודשים אחרי החיסול, עצרה המשטרה תשעה חשודים במעורבות ברצח - ומעצרם מוארך מעת לעת. לרביבו היו לא מעט אויבים. אולם, חוקרי המשטרה אמרו אז כי הם חושדים שחוסל לכאורה על רקע סכסוך עם הכנופיה של העבריין האשדודי אלירן חובה, המכונה (חובלאשווילי), שאותו לכאורה ניסה לחסל רביבו בחודש אוגוסט בשנה שעברה.