"מוותר על השלום ולא נותן יד למדינה פלסטינית": אחרי שהיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי הוא מאוכזב מפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וציין כי "עם ביבי לא תהיה נורמליזציה עם סעודיה", שר האנרגיה אלי כהן אמר הבוקר (רביעי) כי "גודל השעה אחד, להכריע את חמאס, הביטחון קודם לשלום ובזה צריך להתמקד. לעשות שלום עם סעודיה לפני שטיפלת בחמאס או בצפון - לא יחזיק לאורך זמן".
אלי כהן בריאיון ל-ynet
( צילום: אלכס גמבורג / ירון ברנר)

בשיחה עם ynet ציין השר כהן כי "אם המחיר של שלום עם סעודיה הוא מדינה פלסטינית - אני מוותר על השלום ולא נותן את ידי להקמת מדינה פלסטינית. אני שומע מהממשל האמריקני שלא היו פוסלים ואפילו מעודדים הפסקת אש ומדינה פלסטינית - כל אלו שמציעים לנו שתקום לידינו מדינת טרור ולא חשבו אפילו לקבל פליטים פלסטינים שלא יטיפו לנו מוסר".
לדבריו, "אפשר לעשות שלום עם סעודיה גם בלי הקמת מדינה פלסטינית. האינטרס העיקרי שלה הוא לקבל ברית הגנה מארה"ב נגד איראן וארגוני הטרור, ולכן הם היו רוצים מאיתנו איזו הצהרה בקריצת עין שנסכים לנושא של המדינה פלסטינית, ואני אומר לא בקריצת עין ולא בהסכמה ניתן למישהו אשליה כזאת או אחרת".
הערב צפוי להתפרסם סרטון חטיפתן של התצפיתניות מבסיס נחל עוז, כפי שתועדה ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. "אני הייתי מפיץ את הסרטון של 47 הדקות לכל העולם כדי להראות את ההחלטה שערורייתית של בית הדין בהאג, שאני מקווה שלא היו כספי טרור או של מדינות שתומכות בטרור שהשפיעו על ההחלטה הבזויה הזו והאנשים שהשתתפו בה", אמר השר כהן.
קארים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, הודיע שלשום כי ביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ומנהיגי חמאס בגין פשעי מלחמה. "רק מי שעיוור או אנטישמי יכול להשוות בין מחבלי הנוחבה, אלו שרצחו תינוקות ונשים, שמחזיקים חטופים, לבין מדינת ישראל וחיילי צה"ל. רק מי שעיוור יכול להשוות בין כאלו שתקפו לבין כאלו שפועלים להגן על עצמם".
על הקיפאון במשא ומתן על עסקה והלחימה ברצועת עזה, טען השר כהן כי רק הגברת הלחץ הצבאי היא שתביא לשחרור חטופים. "נכון לעכשיו הלחץ גובר. אנחנו רואים פעילות משמעותית של צה"ל בג'באליה, גם החזירו חטופים, לצערנו לא בחיים, לפחות זו נחמה פרותא למשפחות. אני חושב שאלו מנופים חשובים מאוד כדי להשלים את הפעולות של המלחמה והפגיעה בשלטון חמאס, בזרוע הצבאית שלו וכמובן ללחץ הכול כך הכרחי לזה שהחטופים יחזרו למשפחותיהם".
השר כהן ביקר בחריפות את האולטימטום שהציב יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ במוצאי השבת לנתניהו, שדרש לאשר "תוכנית אסטרטגית" למלחמה - כמעט שמונה חודשים אחרי שפרצה - והציב דד-ליין לפרישה מהממשלה. "ההצהרה של גנץ הייתה פוליטית ולא שום דבר מעבר לכך", טען כהן, "יש מישהו שלא רוצה להחזיר את החטופים? שחושב שלא צריך לטפל בנושא של הזירה הצפונית? לא הבנתי מה החידוש. אני הייתי מצפה שאם יש לו הערות ענייניות הוא יאמר אותן בקבינט. יתרה מכך, הייתי מצפה לשמוע הצהרה שבאה ואומרת אילו צעדים נדרשים כדי להחזיר את החטופים, להציב אולטימטום לחיזבאללה כדי שהתושבים יחזרו".