"זה הרכב לא פשוט, אבל עם אחדות", כך אמר הבוקר (ראשון) שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו) שהתייחס באולפן ynet לגודל הממשלה הנוכחית ולטענה כי העומד בראשה "נסחט" על ידי השרים. "יש כאן ממשלה של הרבה מאוד מפלגות קטנות, זה הרכב לא פשוט אבל עם ממשלת אחדות מכל קצוות הקשת הפוליטית. הדבר החשוב באמת זה שלקואליציה יהיו 61 אצבעות להעברת תקציב המדינה".
דבריו נאמרים ברקע אישור מינויו לשר במשרד ראש הממשלה של חבר הכנסת אלי אבידר שפרש מישראל ביתנו במסגרת החוק הנורבגי, ואישורו הצפוי של מינוי חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ לתפקיד סגן שר הכלכלה. הצעדים נעשים במסגרת הרחבת החוק הנורבגי.
2 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
"לא הממשלה הרזה שהיינו רוצים", עודד פורר
(צילום: משה מזרחי )
לפני כחודש כבר הודה לפיד בכישלון בנושא הזה. "נכשלתי במספר השרים, אבל זה חלק מהדרך להקים ממשלה", אמר.
"מבחינת ההתנהלות, גם בממשלה, היא לא של 'סחיטה'. יש הסכמים קואליציוניים ברורים ורחבים. אני שמח שבתוך הממשלה מוצאים פתרונות כדי שיהיה השקט הנדרש בכנסת", מסר פורר והבהיר כי "יש פה סדרי עדיפויות. הכי חשוב היום זה תקציב מדינה ולצאת לדרך חדשה". השר הוסיף: "הדרך הנכונה היא דיון על אג'נדה".
בנוגע לביקורת על גודלה, אמר פורר כי הממשלה "יחסית לקודמתה - היא רזה. לא הממשלה הרזה שהיינו רוצים, היינו שמחים לראות ממשלה של 18 שרים. השינוי הוא שלממשלה יש מדיניות והיא תבוא לידי ביטוי בתקציב שיעבור בממשלה בשבוע הבא".
2 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
התחסן רק לאחרונה. אלי אבידר
(צילום: קובי קואנקס )
השר העתידי, אלי אבידר, שעורר ביקורת רבה בשל יחסו לחיסונים, לאחרונה התחסן נגד קורונה. הצהרתו השבוע של ראש הממשלה נפתלי בנט שבה תקף את סרבני החיסונים והבהיר כי מעתה יידרשו לשלם עבור הבדיקות שייאלצו לערוך עם הפעלת התו הירוק, עוררה את השאלה האם אבידר, שצפוי להתמנות לשר, יכול לתת בנסיבות הללו דוגמה אישית.
פורר הבהיר כי "הוא לא היה מתנגד חיסונים, אלא מתנגד כפייה. חשוב שהציבור יתחסן - קוראים לציבור להתחסן".