אחרי הביקורת שעורר מתוך הקואליציה ומחוצה לה בשל יחסו לחיסונים - הודיע הבוקר (יום ו') ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו - שמיועד להתמנות בקרוב לשר בממשלה - כי בתחילת החודש הוא התחסן נגד קורונה. מינויו של אבידר לשר במשרד ראש הממשלה, ובהמשך לשר המודיעין, יאושר ביום ראשון.
בהודעה מלשכתו נכתב כי "ההחלטה להתחסן נבעה מסיבות משפחתיות-פרטיות, ומתוך אחריותו כאיש ציבור".
1 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
יחסו לחיסונים חולל סערה ציבורית. ח"כ אלי אבידר
(צילום: קובי קואנקס )
"חבר הכנסת אבידר לא מתנגד לחיסונים, ומשפחתו כולה התחסנה", נמסר עוד מטעמו. "יחד זאת הוא הביע בעבר את דעתו על כך שהוא קשוב ומעריך את חירותו האישית של כל אדם לזכות הבחירה על גופו". מטעמו של אבידר הוסיפו גם כי הוא הקפיד בחודשים האחרונים לבצע באופן שוטף בדיקות PCR, שבהן נמצא שלילי לנגיף.
בעבר ועם תחילתו של מבצע החיסונים הראשון השמיע אבידר התבטאויות שנויות במחלוקת. בין היתר האשים את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כמי שמכניס את העם להיסטריה מתוך אינטרסים פוליטיים. הוא העלה סימני שאלה באשר ליעילות החיסונים ונחיצותם ועורר זעם במערכת הפוליטית כשהודיע שלא יתחסן.

בהצהרה מיוחדת תקף אמש ראש הממשלה נפתלי בנט את סרבני החיסונים, והבהיר כי מעתה יידרשו לשלם עבור הבדיקות שיידרשו מהם לצורך כניסה למתחמים סגורים ולאירועים עם הפעלתו מחדש של התו הירוק. עם ההודעה הזו של בנט התעוררה שאלה האם אבידר שצפוי להתמנות לשר יכול לתת בנסיבות הללו דוגמה אישית שעה שהממשלה החדשה מנסה להדגיש את המסר בדבר חשיבות החיסונים. אבידר סיפק היום את התשובה.