3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"בליכוד ממשיכים לזלזל בהסכמים הקואליציוניים". נתניהו
(צילום: AFP)
גורמים ביהדות התורה אמרו אמש (חמישי) כי "המשבר בעיצומו" מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהפר, לדבריהם, את ההסכמים הקואליציוניים. "למרות התחייבות נתניהו, שום דבר לא קרה", הם הוסיפו.
לדבריהם, "בליכוד ממשיכים לזלזל בהסכמים הקואליציוניים ולהפר אותם בצורה בוטה. ראש הממשלה הבטיח לחזור תוך 24 שעות וזה לא קרה".
מדובר בעיקר בזעם של ח"כ משה גפני וסגן השר אורי מקלב מיהדות התורה. עם הנחת התקציב הבחין מקלב שלא הוקצה תקציב כמובטח לרשות החרדית לפיתוח. מקלב ניסה לקבוע עם נתניהו פגישה טרם אישור התקציב בממשלה אולם לא נענה. במקרה של גפני, הזעם נוגע לעובדה שתקצוב מוסדות החינוך החרדי שהובטח לא ניתן גם כן.
3 צפייה בגלריה
משה גפני במליאת הכנסת
משה גפני במליאת הכנסת
גפני במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ביום שלישי נועד נתניהו עם גפני ומקלב בצל המשבר מול המפלגה. נתניהו התחייב לחזור אליהם עם תשובות בתוך 24 שעות, ובערב מסר גורם בכיר בליכוד: "מדובר בפערים כספיים קטנים שייפתרו ביומיים הקרובים. כל הצדדים הבהירו שאין בכוונתם לפרק את ממשלת הימין".
ביהדות התורה מאיימים כעת לנקוט קו עצמאי ללא מחויבות קואליציונית. "אין הסכם קואליציוני אז אין מחויבות קואליציונית", אמרו גורמים במפלגה. "כל עוד ההבטחות שלנו לא מומשו – שיחפשו אותנו בהצבעות".
הזעם של חברי הכנסת החרדים שהחל בשבוע שעבר בא לידי ביטוי גם בביטאון הרשמי של חסידות בעלז. בגיליון שפורסם אתמול עם הכותרת הראשית "לכבד הסכמים" ישנה ביקורת מרומזת על התנהלות נתניהו שלטענת חברי הכנסת החרדים מתחמק מקיום ההסכמים עם יהדות התורה.
3 צפייה בגלריה
שער העיתון המחנה החרדי מיום 2.3.2023
שער העיתון המחנה החרדי מיום 2.3.2023
שער ביטאון "המחנה החרדי"
ביום שני החרימו חברי יהדות התורה את הדיון שיזמה האופוזיציה בכנסת בנוגע למהפכה המשפטית, וגם את ההצבעה הסמלית על נאומו של נתניהו בדיון – במחאה על הדרישות שלא קוימו. לאחר שיחה שהתקיימה בין בכירים במפלגה לנתניהו, התחייב נתניהו לפתור את הסוגיות עד יום שלישי בבוקר, אולם דבר לא קרה וביהדות התורה הזעם רק גבר.
לפני המפגש ביום שלישי בין נתניהו לגפני ומקלב אמרו גורמים ביהדות התורה ל-ynet: "בליכוד יש קריאת מפה פוליטית לקויה. נתניהו לא מבין שאם לא יוסדרו הבעיות הפוליטיות הכוח הקואליציוני שלו ייחלש". אחד הגורמים הוסיף: "לליכוד יש מנגנון של הרס עצמי, הכול חוזר על עצמו. נתניהו היה שנה וחצי באופוזיציה ולא למד שום דבר כיצד להתנהג עם חברי קואליציה. הוא מפר את ההסכמים הקואליציוניים ואין לו שום בעיה עם זה". הגורמים הוסיפו כי המחשבה שהימין כולו מאוגד תחת נתניהו ואין לו לאן ללכת היא שגויה: "לא נשב בחיבוק ידיים ונאפשר לו לזלזל".
המשבר מול יהדות התורה החריף ביום שלישי גם בעקבות הודעתו של השר מאיר פרוש, המשמש השר לירושלים ולמסורת וזה האחראי על אירועי ההילולה במירון, כי הוא מבקש להסיר ממנו את האחריות על ההילולה. פרוש הסביר את הבקשה בטענה שלא ניתנו לו הסמכויות הנדרשות כדי למלא את האחריות שלו. "מוטלת עליי אחריות ללא סמכויות. הן מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים והמשרד לשירותי דת", האשים פרוש במכתב לנתניהו.
פורסם לראשונה: 23:03, 02.03.23