סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה בדמשק: מעט אחרי השעה 22:00 בלילה אמש (חמישי) נשמעו פיצוצים באזור הבירה הסורית, ומשרד ההגנה במדינה הודה כי התקיפה הסבה נזקים. "ההגנה האווירית שלנו התמודדה עם הטילים והפילה את רובם", טענו. פחות משלוש שעות לאחר מכן, מעט לאחר חצות, שוב דווח על הדי פיצוצים בדמשק.
3 צפייה בגלריה
תקיפה בדמשק
תקיפה בדמשק
תקיפה קודמת בדמשק
לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, גוף אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, התקיפה הראשונה כוונה אל אזור שדה התעופה בדמשק. בנוסף דווח על תקיפה גם באזור א-סווידא. משרד ההגנה של סוריה התייחס לתקיפה השנייה, וטען כי ישראל תקפה מספר נקודות באזור דמשק. "ההגנה האווירית הצליחה להפיל חלק מהטילים, הפגיעות הן לרכוש".
לפי אחד הדיווחים, התקיפה באזור שדה התעופה אירעה 24 שעות לאחר חידוש הטיסות בו, שהופסקו אחרי תקיפה אחרת שיוחסה לישראל, בסוף נובמבר. גם התקיפה ההיא אירעה שעות לאחר פתיחתו מחדש של השדה בעקבות תקיפות דומות, מוקדם יותר באותו חודש.
ביום ראשון האחרון דווח באתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי טיסות מטען מסחריות וצבאיות הגיעו לשדה התעופה של דמשק, למרות הדיווחים שלא היה פעיל מאז התקיפה ב-26 בנובמבר. לפי עובד בשדה, נעשה שימוש במסלול הצפוני שלא הותקף.
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
3 צפייה בגלריה
ההתנגדות האסלאמית בעיראק תקפה את מנחת פיק דרומית לאליעד בגולן
ההתנגדות האסלאמית בעיראק תקפה את מנחת פיק דרומית לאליעד בגולן
מנחת פיק, שלפי הדיווח היה היעד של הכטב"ם
יממה לפני התקיפה האחרונה, כטב"ם מתאבד התפוצץ בדרום הגולן, והמיליציות הפרט-איראניות קיבלו אחריות לכך. אתמול בבוקר דיווח עיתונאי לבנוני כי היעד היה מנחת פיק, שנועד לבדיקת מטוסים ומערכות אוויריות שמייצרת חברת אלביט.
גם ביום שלישי דווח על תקיפה בסוריה, באזור העיירה ערנה ממערב לדמשק, ובקרבת העיירה חדר בקוניטרה. יום לפני כן הודיעה איראן כי סייד רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים שדרגתו מקבילה לתת-אלוף, נהרג בתקיפה בסוריה - שמיוחסת לישראל.
3 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי
 רזא מוסאווי
מוסאווי וזירת חיסולו
הבכיר שנהרג, המכונה סייד רזי, היה אחד מ"היועצים הוותיקים" של משמרות המהפכה בסוריה, ונהג ללוות את מפקד כוח קודס קאסם סולימאני - שחוסל על-ידי ארה"ב בתחילת 2020. בדיווחים נטען כי ביתו של מוסאווי הופצץ מהאוויר.
אתמול בבוקר נערכה הלוויית ענק למוסאווי, בהשתתפות שורה של בכירים, ובראשם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. לטענת סוכנות הידיעות סבארין, שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, לא פחות ממיליון בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון למוסאווי.
פורסם לראשונה: 00:05, 29.12.23