סעיד עלידאדי, מפקד שדה בכוחות משמרות המהפכה בסוריה שחוסל הלילה (בין חמישי לשישי), על פי הדיווחים בידי ישראל, היה מומחה טכני שהתמחה בפיתוח כטב"מים וטילים מדויקים. כך דיווח היום מקור המזוהה עם האופוזיציה הסורית. לפי הדיווח, עלידאדי עבד במרכז למחקרים מדעיים במסיאף, שבסביבת העיר חמה בסוריה - והגיע בתקופה האחרונה לדמשק.
2 צפייה בגלריה
 סעיד עלידאדי מפקד שדה בכוחות משמרות המהפכה בסוריה
 סעיד עלידאדי מפקד שדה בכוחות משמרות המהפכה בסוריה
סעיד עלידאדי. מומחה לכטב"מים וטילים מדויקים
הדיווח בערוץ "קול הבירה" הסורי, המזוהה עם האופוזיציה, חשף פרטים נוספים על התקיפה. לפי הדיווח, יעד התקיפה היה מחסן נשק זמני באזור שדה התעופה הצבאי עקרבא, שם נמצאים גורמים פרו-איראנים. מקורות אמרו לערוץ כי מהמחסן שהושמד הוצאו שלוש גופות - ובהן של עלידאדי.
לדברי המקורות, השלושה פיקחו על הכנת משלוח נשק שאמור היה לעבור לחיזבאללה בלבנון. עלידאדי, נטען, הגיע בתקופה האחרונה לדמשק - אחרי שגויס על ידי משמרות המהפכה לפעילות באזור א-סיידה זיינב.
לפי "קול הבירה", התקיפה מגיעה ימים אחרי תקיפה דומה של בניין של המיליציות האיראניות, ששימש כמטה תיאום ביטחוני ולוגיסטי באזור א-סידה זיינב. מקורות אמרו כי התקיפה הקודמת כוונה לפגישה שהייתה אמורה להתקיים של מספר מפקדים ממיליציות איראניות, עיראקיות ולבנוניות בראשם חאג' רמדאן, שהגיע לסוריה שעות לפני התקיפה, אבל שינוי מקום הפגישה מנע את חיסולם ונהרגו אז שני גורמי חיזבאללה, שומרים בבניין.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה
התקיפה בא-סיידה זיינב, לפני כמה ימים. מקום הפגישה שונה - והיעדים ניצלו
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אתמול כי איראן צמצמה את מספר המפקדים הבכירים של משמרות המהפכה שנמצאים בסוריה, בעקבות סדרת תקיפות שמיוחסות לישראל. בשבועות האחרונים ספגו משמרות המהפכה של איראן מכות קשות בסוריה, ולפחות שישה אנשי צבא איראנים חוסלו בתקיפות - בהם שני בכירים.
לפי גורמים שבקיאים בפרטים, ההחלטה של איראן להחזיר מסוריה קצינים בכירים מראה שהיא לא מעוניינת "להיגרר" למלחמה במזרח התיכון. הגורמים ציינו שלאיראן אין כוונה להסיג את כל כוחותיה מסוריה - בעלת ברית חשובה, שלה היא מסייעת כבר יותר מעשור במלחמת האזרחים.
אחד הגורמים, בכיר ביטחוני באזור שנמצא בקשר עם טהרן ומקבל ממנה עדכונים, אמר שמפקדים איראנים בכירים עזבו את סוריה, יחד עם עשרות קצינים זוטרים יותר. הוא לא ציין כמה איראנים עזבו, והדגיש שמדובר בצמצום נוכחות ולא בנסיגה מוחלטת. הגורמים ששוחחו עם רויטרס אמרו שמשמרות המהפכה ינהלו את הפעילות בסוריה "מרחוק", בעזרת בעלת הברית חיזבאללה.
איראן שלחה אלפי לוחמים לסוריה במהלך מלחמת האזרחים, שבה היא וחיזבאללה מסייעים לבשאר אסד לנצח את המורדים. חלק מהאלפים שנשלחו הם אנשי משמרות המהפכה, שבאופן רשמי משמשים "יועצים", אך רובם הם אנשי מיליציות שיעיות ופרו-איראניות מרחבי האזור.