3 צפייה בגלריה
  עבד אל פתאח א-סיסי, יאיר לפיד
  עבד אל פתאח א-סיסי, יאיר לפיד
ביקש מידע על קבר החיילים המצרים ממלחמת ששת הימים
(צילום: AFP, רויטרס)
ראש הממשלה יאיר לפיד הורה למזכירו הצבאי אבי גיל לבדוק את חשיפת "ידיעות אחרונות" בעניין קבר האחים של חיילי הקומנדו המצרים ממלחמת ששת הימים שנמצא מתחת לחניון של "מיני ישראל" שבאזור לטרון. ההנחיה ניתנה בעקבות שיחה שנערכה אתמול (ראשון) בין השניים שבה העלה א-סיסי את הנושא.
בלשכת לפיד אמרו כי הנשיא המצרי איחל לו בהצלחה תפקיד, והתייחס לפגישתם האחרונה בקהיר שבה שוחחו על שורה ארוכה של נושאים. "שני המנהיגים דנו בסוגיות בילטרליות ואזוריות, והדגישו את חשיבות הסכם השלום בין מצרים לבין ישראל שהניח את הבסיס למערכת יחסים אסטרטגית ועמוד תווך מרכזי ביציבות האזורית", נמסר מלשכת ראש הממשלה. עוד צוין כי "השניים ביטאו את מחוייבותם להמשך פיתוח היחסים, כולל במישור הכלכלי".
3 צפייה בגלריה
השטח ליד פארק מיני ישראל
השטח ליד פארק מיני ישראל
מתחת לקרקע: קבר אחים של חיילי קומנדו
(צילום: טל שחר)
לפיד וא-סיסי סיכמו לקבוע פגישה ביניהם בהקדם, ודנו בביקורו המתקרב של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והזכירו גם את הסכסוך עם הפלסטינים ואת הצורך ברגיעה. עוד ציינו בלשכה כי השניים שוחחו על הדרכים שבהן ניתן להתגבר על ההשלכות של המלחמה באוקראינה בכל הנוגע לביטחון תזונתי.
הודעת לשכת א-סיסי על שיחת הטלפון התייחסה בהרחבה לסוגיה הפלסטינית. לפי ההודעה, נשיא מצרים וראש הממשלה הישראלי שוחחו על ההתפתחויות האחרונות בנושא והסכימו לעבוד על תיאום פגישות בין מצרים לבין הצדדים כדי להחיות את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות. א-סיסי הדגיש את הצורך לשמור על רגיעה בגדה המערבית ובעזה, כמו גם את הצורך בסיוע לרשות הפלסטינית.
קודם לכן שוחח לפיד לראשונה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ובירך אותו לרגל חג הקורבן המוסלמי. מלשכתו של לפיד נמסר כי ארדואן איחל לרה"מ בהצלחה בתפקיד, ובירך אותו על ביקורו באנקרה, אותו הגדיר כמוצלח.
3 צפייה בגלריה
רג'פ טאיפ ארדואן
רג'פ טאיפ ארדואן
גם הוא שוחח עם לפיד. נשיא טורקיה ארדואן
(צילום: AP)
"ראש הממשלה לפיד הודה לנשיא על שיתוף הפעולה בין המדינות בנושא סיכול הניסיונות למתקפות טרור נגד ישראלים בטורקיה", אמרו בלשכת ראש הממשלה והוסיפו כי השניים הדגישו את חשיבות היחסים בין המדינות בתחומי הביטחון, הכלכלה והיציבות במזרח התיכון. "השניים בירכו על הסכם התעופה החדש שנחתם לפני מספר ימים בין המדינות והביעו תקווה לשיפור נוסף ביחסים בין המדינות", נמסר.
זוהי השיחה השלישית של לפיד עם מנהיג אזורי, לאחר ששוחח שלשום עם עבדאללה מלך ירדן ובשישי דיבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השיחה עם המנהיג הפלסטיני הייתה הראשונה בין ראש ממשלה מכהן ליו"ר הרשות ב-10 השנים האחרונות שלא בעקבות פיגוע טרור. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחח עם אבו מאזן ב-2014 בעקבות חטיפת שלושת הנערים וב-2017 בעקבות פיגוע בהר הבית.
עוד לפני השיחה עם אבו מאזן האמריקנים לחצו שזו תתרחש. לארה"ב היה חשוב לוודא שהשטח רגוע והתיאום בין המדינות עובד היטב לפני ביקורו הראשון של ג'ו ביידן.
פורסם לראשונה: 21:02, 10.07.22