תושב לוד בשנות ה-20 לחייו, ששמו אסור לפרסום, נעצר הבוקר (ראשון) בחשד למעורבות ברצח רבאב אבו סיאם. הצעיר הוא העצור השלישי במעורבות ברצח, והוא נחקר בשעות הערב במשטרה. מחר הוא ככל הנראה יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.
אותו בית משפט האריך ביום חמישי את מעצרם של שני תושבי לוד - חדר אל מוסראתי (34) ומוסא עליוה (33), שנעצרו בחשד למעורבות ברצח עלאא אסלח (29) בתחילת החודש בעיר. במהלך החקירה עלה החשד כי השניים מעורבים בתיקי רצח נוספים בעיר, בהם הירי למוות ביולי ברבאב אבו סיאם, שנרצחה מול עיניהן של אמה ובנותיה.
1 צפייה בגלריה
זירת רצח
זירת רצח
רבאב אבו סיאם עם בנותיה, וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
לפני כשבועיים, חודשיים וחצי אחרי הרצח של אבו סיאם, הגיעו אלמונים בשעת לילה מאוחרת לבית סבה בעיר - ופתחו באש. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה כי החשודים ניסו לפתוח את שער הבית, וכשלא הצליחו - פתחו בירי לכל עבר. איש מיושבי הבית לא נפגע בגוף, אך נזק רב נגרם לרכוש. סבה של רבאב נזקק לאשפוז לאחר שלקה בחרדה.
מתחילת השנה נרצחו בלוד תשעה בני אדם - שמונה מהם בשלושת החודשים האחרונים. הראשון היה חוסיין אל-עיסווי (40), שנורה למוות ב-6 בינואר ומאז טרם נעצרו חשודים. ב-8 ביולי נרצח בעיר ראגב אבו חמאד בן ה-32, והרצח השלישי היה של נהאד אלחנוני (60), תושב טירה שנורה בלוד ב-9 ביולי לאחר שיצא מבית קרובי משפחתו. המשטרה עצרה חשודים והוגש נגדם כתב אישום.
הרצח הרביעי היה של אבו סיאם (30), שנרצחה ביריות לעיני בנותיה ב-26 ביולי, כשעל פי החשד הגרוש שלה הוא זה שהזמין את הרצח, והאדם החמישי שנרצח בלוד היה מרוואן ווחוואח בן ה-55 ב-26 באוגוסט. לפני כחודש, ב-5 לספטמבר, מנאר חג'אג' (34) ובתה חדרה בת ה-14 נרצחו ביריות מתחת לבניין מגוריהן כשחזרו מקניות בסופרמרקט.
ב-7 באוקטובר נורה למוות אלסח (29) על-ידי אלמונים ברחוב הגיא בלוד, נפצע באורח אנוש - ובהמשך הלילה מת מפצעיו בבית החולים. בשבוע שעבר נורה למוות סברי מוסראתי בזמן שהיה במכוניתו ברחוב שבט יהודה שבלב שכונת אחיסמך (גני איילון) החרדית, שם עסק בעבודות גינון. הרחוב שבו התרחש הירי צמוד לפארק שעשועים שבו שהו ילדים רבים באותה העת.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.