חבר הכנסת דני דנון מהליכוד התייחס הבוקר (שלישי) למחלוקות וליחסים עם השותפות הקואליציוניות בממשלה, וטען כי כרגע הן אלו שמובילות ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת את ההובלה לידיו. "יש לנו ביקורת על השותפים, במשא ומתן הקואליציוני הם לקחו המון סמכויות, בתקציב לקחו המון דברים שקשורים רק למגזרים מסוימים, אבל בסוף אנחנו נמצאים באותה הסירה. אין אלטרנטיבה, לכן אני קורא, גם לחבריי לליכוד - תפסיקו לאיים".
בריאיון באולפן ynet הדגיש ח"כ דנון: "אנחנו צריכים להוביל את הקואליציה ולא להיות מובלים, צריך לעשות שינוי תפיסה מהמשא ומתן שהתחיל בצורה כושלת והחתימה על הסכם בעייתי - עד היום השותפות מנסות להוביל אותנו. ראש הממשלה חייב להוביל את העגלה.
"השותפים באו עם תיאבון מוגבר, הם מתנהלים כאילו הם עדיין בקמפיין בחירות", ביקר ח"כ דנון. "עכשיו הזמן להגיד להם חברים תירגעו. קיבלתם תיקים בכירים ותקציבים. לדוגמה, הנושא שבו עוסק בן גביר, ביטחון פנים, הוא החשוב ביותר. כל בוקר אנחנו פותחים את העיתון ורואים תמונות של אזרחים שנרצחו. בן גביר חייב לעשות סוויץ' ולהבין שהוא כבר לא בקמפיין. מספיק עם טיקטוק, מספיק עיתונאים, מספיק תקשורת. עכשיו יש תקציב של מיליארדים שהוקצה לטובת המשרד לביטחון לאומי. צריך תוכניות עבודה, ולכן השינוי הזה חייב להתרחש בראש שלו ושל שרים אחרים".

אתמול, תקף שר התקשורת שלמה קרעי את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בריאיון באולפן ynet, ואמר כי לטענתו הוא "אליטיסטי ומנותק". דנון הדגיש: "אני לא חושב שאנחנו צריכים לחלק ציונים אחד לשני. אם יש מחלוקות ויש, אני אומר אותן בחדרים הסגורים. גם על התקציב היו לי הערות, ואמרו לי שיהיו הסטות יהיו שינויים".
לדבריו, "יש הרבה מאוד משימות לעשות. עשינו טעות שהרפורמה שאבה את כל תשומת הלב והאנרגיות הניהוליות של הממשלה, של ראש הממשלה, וצריך לדעת לעבוד במקביל. צריך לקדם את הנושא של יוקר המחיה למשל, לא להתמקד רק בנושא אחד".
על רקע הזינוק במחירים, הממשלה אישרה שלשום הקמת ועדת שרים למאבק ביוקר המחיה שבראשה יעמוד נתניהו. זאת הוועדה השישית בנושא שממשלות ישראל מקימות ב-12 השנים האחרונות - אך עד היום כולן נכשלו כישלון חרוץ.
"לא מספיק להקים ועדה, צריך תוצאות ואפשר להביא אותן", אמר דנון. "אפשר להוריד מע"מ על מוצרי יסוד, אפשר להגביר את הייבוא, להוריד מכסות. לא עושים מספיק. להקים ועדה זה נחמד, אבל ראש הממשלה צריך לבוא עם תשובות לציבור ואלו יהיו בסוף במדפים. עם סיסמאות והצהרות לא הולכים למכולת, צריך לעשות שינוי".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' אלי כהן וניר ברקת
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' אלי כהן וניר ברקת
"הקמת ועדה זה לא מספיק". נתניהו וסמוטריץ'
(צילום: יונתן זינדל)
ח"כ דנון התייחס גם לקידום המהפכה המשפטית ולשיחות ההידברות בבית הנשיא: "מהתחלה אמרתי שצריך לקדם את הרפורמה אבל בשיח ובדיאלוג עם האופוזיציה. אני מברך שזה קורה עכשיו ואני מציע לכולם קצת להירגע. לא לאיים כל אחד עם האולטימטום שלו עכשיו. כולם עולים על הר גבוה מאוד. אבל כרגע צריך להגיע להסכמות ולקדם בצורה הדרגתית את הרפורמה".
לקראת הבחירות של נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, אמר דנון כי אם יש התקדמות בשיחות בבית הנשיא אז גם אפשר להגיע לכזו בנושא הוועדה. "בימים הקרובים נראה משא ומתן מתקדם. אם יש נקודת הכרעה, מועד לבחירות ב-14 לחודש, כולם יגישו מועמדים מעבר למכסה. עד למועד נוכל להגיע להסכמות גם על החקיקה שטובה לכנסת בהסכמה רחבה, גם על מספר הנציגים של הקואליציה והאופוזיציה".
ח"כ דנון התייחס לדרישה של חלק מחברי הקואליציה שאם לא יושגו הסכמות בבית הנשיא, תקודם הרפורמה על אף ההתנגדות של האופוזיציה וחלקים נרחבים בעם. "יש לנו רוב ברור. 64 חברי כנסת לא הולכים לשום מקום ולכן אנחנו נמצאים בעמדת כוח. אנחנו יכולים לנהל משא ומתן, לא לצאת באיומים. תמיד נוכל להשתמש ברוב שיש לנו, אבל כדי שהרפורמה תישאר לזמן רב ולא תהיה פוליטית אני מאמין בהגעה להסכמה רחבה. אם לא, הדבר הראשון שתעשה האופוזיציה כשתחזור לשלטון זה לבטל את כל הרפורמה".
2 צפייה בגלריה
אריאל קלנר במליאת הכנסת
אריאל קלנר במליאת הכנסת
ח"כ קלנר. "לוחם ולוחמת? יש פה טעם לפגם"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
הבוקר, התייחס ח"כ אריאל קלנר מהליכוד בריאיון ל-ynet radio לדבריו של בועז גולן בערוץ 14, שאמר על הפיגוע בגבול מצרים שבו נהרגו לוחם ולוחמת מגדוד ברדלס כי "לוחם ולוחמת לבד, 12 שעות בלילה, מראש יש פה טעם לפגם". קלנר אמר כי "אני הרגשתי באי נוחות גדולה. אנחנו צריכים להיזהר בכבודם, אבל ראוי לדון בשאלה ואי אפשר לטייח את זה". לדבריו, "העובדה שבחור ובחורה משרתים ביחד ונמצאים ביחד במקום מבודד צריכה להיבחן בהיבטים המבצעיים".
"אני לא רואה בעיה בתפקוד ובהשמה של נשים בכל תפקיד בצה"ל", הדגיש דנון. "זה כבר הוכח, יש לנו נשים גיבורות, טייסות, לוחמות, אנחנו גאים בזה ואנחנו נמשיך להיות גאים בדבר הזה. אני לא רואה בזה בעיה. זה יכול להיות גם במטוס, בטנק ובכל מקום אחר". הוא הסביר כי ישנן בעיות אחרות שבהן צריך לעסוק. "היו שם כשלים אמיתיים. 12 שעות זה דבר שהוא לא נתפס. בלי קשר אם זה חייל או חיילת".
ח"כ דנון טען כי זו הייתה טעות להחזיר את גופת במחבל שביצע את פיגוע הירי בגבול למצרים, ואמר: "יש לנו שבויים ונעדרים. כדי להילחם עליהם אנחנו צריכים שיהיה לנו משהו לסחור בו, ואנחנו לאט לאט מתפרקים מהיכולת שלנו לעשות את זה".
לדבריו, "מצרים היא שותפה חשובה, ויש לנו איתה שיתוף פעולה ביטחוני אדוק. אבל עם כל הכבוד, כשנעשות טעויות הם צריכים להודות בזה. ההודאה שיצאה ממצרים, שבה היא הביעה צער על קורבנות משני הצדדים זו בושה אם חייל ישראלי היה נכנס למצרים ורוצח שלושה חיילים מצרים היינו מגנים את זה בצורה ברורה. אנחנו צריכים לעמוד על הכבוד שלנו ולדרוש גינוי ברור של מצרים על הפיגוע".