ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) הטילה ספק בגרסת המשטרה לפיגוע הדריסה שאירע בטיילת בתל אביב בערב שישי, שבו נרצח התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני בן ה-35. בריאיון לאולפן ynet אמרה היום (ראשון) תומא-סלימאן כי "יש לנו זכות לפקפק בסיפור של המשטרה". בנוסף, תומא סלימאן האשימה את המשטרה במתיחות בהר הבית, וטענה כי "המשטרה נכנסת כל יום לאל-אקצא ומתעמרת במתפללים".
חברת הכנסת טענה כי בשל העובדה שהמשטרה לא הציגה תיעוד מצולם של האירועים שהובילו להרג של מוחמד אלעסיבי בעיר העתיקה בירושלים לפני שבוע, "המשטרה לא משדרת אמינות ולא מאפשרת לנו לסמוך עליה". לדבריה, יוסף אבו ג'אבר, תושב כפר קאסם שביצע את פיגוע הדריסה בשישי, היה אדם "עם שישה ילדים, עובד למחייתו, ללא רקורד פלילי ולא צעיר מתוסכל ללא תקווה", ודרשה "חקירה אמיתית שתגלה את האמת".
3 צפייה בגלריה
אלסנדרו פאריני שנרצח בפיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב
אלסנדרו פאריני שנרצח בפיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב
אלסנדרו פאריני, התייר שנרצח בפיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב
ימים לא פשוטים עוברים עלינו. לגבי פיגוע הדריסה ביום שישי, שמעתי טענה שלא מדובר בפיגוע. את יכולה להרחיב? יש לך אינדיקציה לכך שלא מדובר בפיגוע דריסה? "אני מסכימה שאלה ימים מאוד קשים. אלה אמורים להיות ימים של שמחה, גם רמדאן גם פסחא וגם פסח, אבל לצערי הרב הפכו לימים ימים שבהם כולנו מודאגים ולא מרגישים שום שמחה. לגבי הפיגוע, אני חושבת שיש לנו את הזכות לפקפק בכל הסיפור שמובא על ידי המשטרה, במיוחד לאחר המקרה של ההרג של דוקטור מוחמד אלעסיבי מהנגב".
זה נראה כמו פיגוע, אי אפשר להתעלם מהדהירה של המכונית על הטיילת. זה לא מקרי שבן אדם נוסע במהירות כזאת לתוך קהל. "נכון, וזה כמובן דבר מצער, ובין אם יאומת שזה פיגוע ובין אם זו תאונה - אני חושבת שזה מקרה מצער שגרם לפגיעה באזרחים. במקרה הזה לא רק אזרחים, גם תיירים, וגרם לאובדן חיים. מצד שני, אנחנו שמענו בהתחלה שהבן אדם נורה כי היה לו נשק, אחר כך אמרו שניסה לשלוף נשק, אחר כך מודיעים שלא היה לו נשק בכלל באוטו. אנחנו יודעים שהוא אדם שיש לו שישה ילדים, עובד למחייתו, לא צעיר מתוסכל שאין לו שום תקווה. אין לו רקורד (פלילי) והוא לא התעניין בפוליטיקה".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
3 צפייה בגלריה
מוחמד אלעסיבי וסוכת האבלים
מוחמד אלעסיבי וסוכת האבלים
מוחמד אלעסיבי וסוכת האבלים ביישוב חורה. המשטרה עדיין לא פרסמה תיעוד
(צילום: רועי עידן)
אז את עדיין לא מקבלת את הקביעה החד משמעית של כוחות הביטחון ומחכה לראות את דו"ח החקירה. מנסור עבאס (יו"ר מפלגת רע"מ) הוציא הודעת גינוי חד משמעית - את חותמת על הדברים שלו? "אף אחד לא מבקש ממני לחתום על דברים של פוליטיקאי אחר, אני חותמת על הדברים שאני אומרת. כולנו, אני חושבת שכולל מנסור עבאס, מבקשים הבהרות ומבקשים חקירה אמיתית של כל המקרה הזה, כמו שאנחנו מבקשים חקירה של המקרה של ההרג של דוקטור מוחמד אלעסיבי.
"גם במקרה ההוא פתאום למשטרה אין צילומים, כאילו ירושלים המזרחית לא מרושתת כל 15 מטר במצלמות. אני חושבת שהמשטרה בתקופה האחרונה לא משדרת שום אמינות שמאפשרת לנו לסמוך על הסיפור שלה. אנחנו דורשים שהאמת תתגלה".
בנוגע להר הבית, האם אתם עושים מאמץ כדי להרגיע את הרוחות ולהפסיק את הפייק ניוז על כך שיהודים פוגעים בהר הבית ומנסים לכבוש אותו? האם מישהו התערב ואמר לא להכניס לשם נפצים ואבנים? יש מעורבות של הפוליטיקאים הערבים כדי להרגיע את הרוחות בירושלים? "אתה ממסגר את הסיפור כאילו שהמתפללים נכנסים למלחמה בתוך אל אקצא. אני ראיתי את אנשי כוחות הכיבוש מפוצצים מתפללים במכות, לא ראיתי זיקוקים. השוטרים הם לא עשו את זה סתם, הם נכנסו למסגד כי קיבלו הוראה שצריך לפנות אותו כדי להכניס את המשוגעים, כדי לשים אצבע בעין כל יום בבוקר תחת הסיסמה של 'להתפלל'.
"המסגד הוא מקום תפילה למוסלמים, והמשטרה נכנסת כל לילה ומתעמרת במתפללים גם ביום. כנראה לא כל המידע מגיע אליכם, יום-יום המשטרה נכנסת לתוך מסגד אל-אקצא, אם לא היו נכנסים ורק היו שומרים מבחוץ, תאמין לי המוסלמים לא היו מתעמרים אחד בשני ולא היו זורקים זיקוקים ואבנים אחד על השני. למשטרה אין זכות להיכנס למקום קדוש ולדרוס בצורה גסה כזאת את המתפללים".