הטרגדיה הבלתי-נתפסת של העיר הדרומית הקטנה: בתאונה המזעזעת אמש בירושלים, אז הידרדר אוטובוס על תחנה, נדרסו למוות תושבת אופקים שהייתה בהיריון מתקדם ושתי בנותיה הקטנות. שעות בודדות חלפו ושני נהגי אוטובוס, גם הם תושבי אופקים, נדרסו למוות כשחצו את כביש 4 במטרה לסייע לנהג שנפצע בתאונה.
"העיר אופקים כואבת ואבלה את מותם הטרגי של חמישה מתושבי העיר ביממה האחרונה בתאונות דרכים מחרידות", אמר ראש העיר אופקים איציק דנינו. "בירושלים קיפחו את חייהן שושנה גלושטיין, מורה אהובה ויקרה, ושתי בנותיה, חיה-שרה וחנה, בנות 7 ו-3".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
נהגי האוטובוס יצאו לסייע, ונדרסו למוות. התאונה ליד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
חנוך טלקר, יואב חידרי
חנוך טלקר, יואב חידרי
מימין: יואב חדרי וחנוך טלקר
(קרדיט: אגד היסעים)
בתאונה בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר בכביש 4, סמוך לצומת יד מרדכי שמדרום לאשקלון, נהרגו יואב חדרי וחנוך טלקר, נהגי אוטובוס תושבי אופקים. "הם חזרו מהסעת חיילים וסמוך לצומת יד מרדכי הבחינו בתאונת דרכים בצדו השני של הכביש", כתב ראש העיר. "הם עצרו את האוטובוסים ומיהרו להגיש עזרה לנפגעים. בזמן שחצו את הכביש פגע בהם רכב חולף".
"צוותים מטעם המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה עומדים לרשות המשפחות ומציעים כל סיוע אפשרי כדי להתמודד עם האסון שפקד אותן ואת העיר כולה", הוסיף ראש העיר. "ליבנו עם המשפחות היקרות. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו".

סגנו של דנינו, הרב אברהם דייטש שנחשב לאחד מבכירי הקהילה החרדית בעיר, אמר לאחר התאונה אמש בירושלים: "הסב הוא מראשי הקהילה ואחת מבנותיו היא שושנה שנהרגה. בעלה הוא ראש כולל עם 45 אברכים. שושנה הייתה מורה והמסירות שלה, ההשקעה שלה בכל בת ובת, ניכרים. התאונה הזאת היא טרגדיה נוראית שאנחנו לא יכולים לתאר אפילו במילים. זו אבידה קשה מאוד. כל אחד בקהילה היה קשור אליהם בכל צורה".
קרוב משפחתה של שושנה שנהרגה, בינוש קרליבך, סיפר כי התארח בביתה כנער: "למדתי בישיבה בירושלים, הייתה לי תקופה מורכבת מבחינה לימודית, התקשרתי אליה והיא הזמינה אותי לבית שלה באופקים, ופשוט עשתה לי ריפרש בחיים היא ובעלה היו שם לצדי, הקשיבו, הדריכו. היא הייתה מומחית לחינוך מיוחד, והיה לה לב לשמוע כל אחד ולראות את הנשמה מעבר למסכות. והמכתבים שלה. מי שלא קיבל ממנה מכתב בדואר שעשה שמחה לא יכול להבין מה זה עושה לבן אדם".

לפי ההערכות, שניות ספורות לפני ההתנגשות הקטלנית בתחנת האוטובוס מחוץ לקניון "רב שפע" בירושלים, סמוך לשעה 9 בערב, נהג האוטובוס יצא מהרכב כדי לסגור את תא המטען, אך שכח להפעיל את בלם החניה (בלם יד) וכתוצאה מכך האוטובוס הידרדר לכיוונן. מלבד שלוש ההרוגות, בתאונה נפצעה צעירה בת 21, והבוקר מסרו בבית החולים שערי צדק כי מצבה מוגדר קשה מאוד. במהלך הלילה היא עברה כמה ניתוחים. מלבדה פונו לבתי החולים בירושלים שלושה פצועים בינוני - שני ילדים ואישה כבת 40 - וכן כמה פצועים קל וכמה נפגעי חרדה.
התאונה לפנות בוקר מגיעה בעיצומו של רצף תאונות דרכים קטלניות בימים האחרונים - תוך פחות מיומיים וחצי נהרגו לא פחות מ-13 בני אדם.